Select Page

بیست نشست علمی و کرسی آزاداندیشی تمدنی در اصفهان برگزار می‌شود

نماینده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در میز تخصصی تمدن اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در راستای ارتقای بینش تمدنی طلاب حوزه علمیه اصفهان، در سال جاری آموزشی، بیست نشست علمی و کرسی آزاداندیشی در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، فریبرز راهدان در نشست خبری تبیین دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان توجه به مباحث فرهنگی و ارتقای بینش تمدنی را از برنامه‌های میز تخصصی تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: برگزاری سلسله نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی ارتقای بینش تمدنی طلاب حوزه علمیه اصفهان، برنامه‌ای است که در میز تصویب شده و با مشارکت تشکلهای طلبگی و گروههای تبلیغ نوین به‌تدریج در سطح مدارس علمیه اصفهان اجرا خواهد شد.

وی برونداد این برنامه را افزون بر ارتقای بینش تمدنی، حمایت از تشکلهای موجود و زمینه‌سازی برای تشکیل تشکلهای طلبگی و حلقه‌های علمی تمدن‌محور دانست و گفت: در تداوم این برنامه، در سال بعد دوره تربیت مربی تمدنی نیز پس از تصویب میز برگزار خواهد شد.

نماینده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در میز تخصصی تمدن اسلامی گفت: از میان سه رویکرد احصا شده در حوزة تمدن، تمرکز این میز بر رویکرد بینشی است. وی این سه رویکرد را رویکرد مدیریتی و اجرایی، رویکرد دانشی و رویکرد بینشی برشمرد و افزود: در رویکرد مدیریتی و اجرایی مخاطبان مدیران ارشد کشور هستند، در رویکرد دانشی نخبگان و قشر تحصیلکرده مخاطب هستند و در رویکرد بینشی عموم مردم مخاطب هستند.

وی مسئله انتخاب‌شده در میز تمدن را «ضعف بینش تمدنی معطوف به تمدن نوین اسلامی»  قلمداد کرد و گفت: مراد از مسئله‌بودن «ضعف بینش تمدنی» آن است که تمدن‌اندیشی و اهتمام به تمدن نوین اسلامی، مسئله و دغدغه نخبگان و همچنین عموم مردم نیست. وی افزود: دغدغه تمدنی داشتن آن است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، «همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامی نوین بر دوش آنهاست».

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما