Select Page

کتاب «مهدويت‌پژوهي؛ تطورات و آسيب‌ها» در حال تدوین است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تدوین کتاب «مهدويت‌پژوهي؛ تطورات و آسيب‌ها» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه در قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به تصویب رسیده است.

وی گفت: خروجی این پروژه، کتابی در حدود 250 صفحه خواهد بود که در دو فاز پژوهشی و آموزشی یعنی آسیب شناسی پژوهشی و آموزشی در حوزه مهدویت با نگاه تطوری دنبال می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در فاز اول، مقاطع چاپ و نشر پژوهشگاه و کتاب های مهدویت را در چهار مقطع تعریف کردیم؛ در خصوص مقطع «صدر اسلام تا پایان عصر غیبت صغرا» هر اثری در حوزه مهدویت پژوهشی در قالب کتاب و مقاله بوده را بررسی کردیم و آسیب ها و نواقص آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: مقطع دوم در «ابتدای غیبت کبرا شروع شده تا پایان قرن سیزدهم»، را شامل می شود که کتاب های مهدویت و آثار و خروجی های این حوزه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و آسیب ها و محسنات بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد اظهار داشت: مقطع سوم مشتمل بر «ابتدای قرن سیزدهم تا پایان این قرن» تحت عنوان «سامرا» لقب دادیم که مکان سامرا که منزل و محل سکونت حضرت ولی عصر(عج) بودرا بررسی و تحلیل کردیم و محسنات، آسیب ها و چالش ها را مطرح کردیم.

مقطع چهارم، از «ابتدای قرن چهاردهم تا کنون» تحت عنوان «مکتب خمینی» نامگذاری کردیم و این دوره، شروع انقلاب اسلامی تا کنون است که کتاب های مهدویت را در قالب پایان نامه ها و گفت و گو بررسی کردیم و آسیب ها، چالش ها و محسنات را مورد بررسی قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم پروژه «مهدويت‌پژوهي؛ تطورات و آسيب‌ها»، در دو بخش آسیب شناسی دانشی حوزه مهدویت و آسیب شناسی نسبت به حوزه آموزشی مهدویت که همان مشکلات مراکز آموزشی مهدویت بود را دنبال کردیم.
بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما