Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

ی
1399/6/16 يكشنبه   دکتر محمد مهدی اعتصامی
 
سمت  رئیس میز آموزش و پرورش
 
 
 
 
 
 
 
 

در سال 1335 در برازجان به دنیا آمده است. کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته فلسفه اخذ کرده  است. تدریس را از سال‌ 1358 در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های تهران آغاز کرده است. 22 سال به‌عنوان کارشناس گروه دینی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی و کارشناس مسئول این دفتر خدمت کرده و سپس معاونت برنامه‌ریزی و تألیف دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی این دفتر را بر دوش گرفته است. مدیریت تدوین برنامه جدید دروس دینی دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی و مدیریت تدوین برنامه جدید درس دینی دوره ابتدایی و راهنمایی و مشارکت در تدوین برنامه درسی ملی از دیگر وظایفی است که وی بر عهده داشته است.

تألیف: کتاب درسی «دین و زندگی» برای سال اول تا سوم متوسطه و دوره پیش‌دانشگاهی به همراه راهنمای معلم و مشارکت در تألیف کتاب درسی دینی سال دوم تا پنجم ابتدایی با نام «هدیه‌های آسمان» همراه با کتاب معلم و کتاب کار از زمره فعالیت‌های این دوره به شمار می‌آید.
تدریس فلسفه غرب و فلسفه اسلامی در دانشگاه‌های کشور و تدوین مجموعه 5 جلدی درس‌های حرکت و زمان (تدوین متن‌الاسفار الاربعه) و مدیریت تدوین مجموعه چند جلدی پاسخ به سؤالات اساسی مذهبی از خیل فعالیت‌های علمی و قلمی اوست. سردبیری مجله رشد آموزش معارف اسلامی از سال 1374 تا کنون، به او فرصت داده است مقالات متعددی را در این مجله و دیگر نشریات منتشر کند. اجرای طرح پژوهشی تدوین نهایی نقشه جامع علمی کشور برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (1387 و 1388) نیز نباید در ذکر سوابق او به فراموشی سپرده شود.

مدرک علمی دکترای فلسفه از دانشگاه آزاد اسلامی
رتبه علمی
 
اهم سوابق علمی و پژوهشی
1. نگارش فهرست موضوعی درس‌های اسفار استاد مطهری در یک مجلد
2. اجرای «طرح تدوین مبانی تعلیم و تربیت دینی در برنامه‌ریزی درسی»
3. مشارکت در اجرای «طرح پژوهشی» و «تدوین نهایی نقشه جامع علمی کشور» برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
اهم سمت های  اجرایی
(سوابق و وضعیت فعلی)
1. کارشناس گروه تعلیم و تربیت دینی در دفتر برنامه ‌ریزی و تألیف کتاب‌ های درسی آموزش و پرورش از 1372 تا 1384
2. مدیر گروه فلسفه و منطق دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی از 1386 تا کنون
 
اهم حوزه های تخصصی
1.فلسفه و منطق
2.تعلیم و تربیت

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما