Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی نشان از دغدغه مندی مسؤولان این نهاد حوزوی است

رییس جهاد دانشگاهی قم گفت: با توجه به بازدید که از دستاوردهای مسأله محوری دفتر تبلیغات اسلامی به عمل آمد، مشخص می شود که مسؤولان امر در این نهاد حوزوی دغدغه جامعه را دارند و به روز فکر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، محمد حیدری در بازدید از نمایشگاه مسئله محوری و دستاوردهای ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در جامعه امروز، دیدگاه های سنتی به تدریج در حال تغییر است و تبدیل به نیازمحور می شود.

وی گفت: با توجه به بازدید که از دستاوردهای مسأله محوری دفتر تبلیغات اسلامی به عمل آمد، مشخص می شود که مسؤولان امر در این نهاد حوزوی دغدغه جامعه را دارند و به روز فکر می کنند.

رییس جهاد دانشگاهی قم با بیان این که فرآیند مسأله محوری در دفتر تبلیغات اسلامی به خوبی به نمایش در آمده بود، تصریح کرد: نباید مانند بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها صرفا ًعملگرا باشیم؛ اگر حوزه بخواهد در جامعه حضور و بروز داشته باشد و روی موضوعات جامعه کار کند، باید مسائل جامعه را به خوبی بشناسد و در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدی که از دستاوردهای مسأله محوری دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت، نشان می دهد که به ظاهر مسائل جامعه به خوبی در دستور کار دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما