Select Page

فعالیت ها و دستاوردهای میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران تبیین شد

رئیس میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران بیان کرد: در موضوع عدالت، بیش از هزار صفحه خروجی منتشر شده داریم که مجلات علمی پژوهشی آن استخراج شده و در آینده نزدیک کتاب آن هم منتشر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی، رئیس میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: میز مسائل اجتماعی زیر مجموعه قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران، دو فعالیت عمده دارد که مسأله اول، کارگروه عدالت اجتماعی و مسأله دوم امداد فرهنگی است.

وی افزود: در حال حاضر، از دستاوردهای مهمی که در حوزه عدالت اجتماعی اتفاق افتاده است، برگزاری نشست ها و کرسی های نظریه پردازی، طراحی و جمع آوری کتابخانه دیجیتال، تاسیس هسته پژوهشی عدالت اجتماعی و تاسیس درس گفتارها بوده است.

رئیس میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران گفت: در موضوع عدالت، بیش از هزار صفحه خروجی منتشر شده داریم که مجلات علمی پژوهشی آن استخراج شده و در آینده نزدیک کتاب آن هم منتشر خواهد شد و یکی دیگر از فعالیتهای مهم در حوزه عدالت برقراری ارتباط و تعامل با دیگر مراکزی که در حوره عدالت اجتماعی کار می کنند، بوده است.

وی با اشاره به مهمترین فعالیت هایی که تا کنون در حوزه امداد فرهنگی انجام شده، اظهار داشت: طراحی نرم افزار امداد فرهنگی در حوزه های علمیه و برگزاری اولین کارگاه آموزشی امداد فرهنگی، که در مهرماه امسال برگزار شد که در واقع آموزش 50نفر از طلبه ها و طلبه بانوهای مددکار بود که این روند را رفته رفته انشاالله در امداد فرهنگی توسعه خواهیم داد و امداد فرهنگی را بعنوان یک صف جدید نه فقط در دفتر تبلیغات بلکه در حوزه های علمیه برای حضور روحانیت در عرصه های اجتماعی انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی افزود: آموزش طلبه هایی که مرتبط با خانواده هایی که درگیر معتادین، طلاق و خانواده های کارتن خواب ها هستند و هر مقداری این صف را توسعه دهیم، پوشش نهادها و موسساتی که درگیر آسیب دیدگان اجتماعی هستند را با آموزش این نیروها، در اختیار این مراکز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مسائلی که در میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران انتخاب کردیم، مسأله انضمامی جامعه ما هستند، بیان کرد: تمام پروژه ها و پژوهش هایی که در پژوهشکده فقه و حقوق و پژوهشکده اخلاق  و معنویت جاری است مسئله محور است و همه پروژه ها درگیر مسئله محوری است و مقالاتی که معطوف به حل مسئله است و برخی مقالات هم نظری، بنیادی و بحث های بنیادین است.

رئیس میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران با اشاره به اینکه، نزدیک 5 ویژه نامه در زمینه عدالت داریم، خاطرنشان کرد: در بحث عدالت پژوهی، در حال حاضر هسته عدالت پژوهی را راه اندازی کردیم و در بحث امداد فرهنگی، چون فرایند اکتشافی دارد و ما ضمن عمل، کار پژوهشی نیز انجام می دهیم و بخشی از پژوهش های درون میدان و در مصاحبه ها گفتوگوها و تجربه نگاری، اتفاق می افتد و بخشی هم کارهای مطالعاتی دارد که رفته رفته در پژوهشگاه دو الی سه هسته پژوهشی راه اندازی کردیم و در حال فعالیت هستند.

آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما