Select Page

چاپ سالانه ۵ میلیون نسخه کتاب و ۵ درصد کتب کشور در دفتر تبلیغات اسلامی

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به چاپ سالانه پنج میلیون نسخه کتاب و پنج درصد کتب کشور در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: سالانه ۳۰۰ اثر چاپ اولی در این نهاد حوزوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی٬ حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار دست اندرکاران موسوعه علامه سید محمدحسین کاشف الغطا با آیت الله حسین نوری همدانی به ارائه گزارشی از نشر دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در دفتر تبلیغات اسلامی دو انتشارات بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را داریم که مؤسسه بوستان کتاب از سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و تا به امروز ۴۵۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که برخی از آثار در چند جلدی منتشر شده باشند.

وی گفت: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تا کنون ۱۲۰۰ عنوان کتاب تولید کرده است که در این میان، در ۱۰ سال اخیر تقریباً ۹۵۰ جلد کتاب در این پژوهشگاه تولید و منتشر شده است.

* چاپ سالانه ۵ میلیون نسخه کتاب و ۵ درصد کتب کشور در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که قریب به ۵ درصد کتب کشور در چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر می شود، تصریح کرد: سالانه در چاپخانه این دفتر پنج میلیون نسخه کتاب چاپ می شود که برخی از این آثار در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی تولید شده و برخی دیگر سفارش بیرون از دفتر است و آمار ذکر شده رقم زیادی است؛ غیر از کتب درسی که آموزش و پرورش چاپ می کند، سالانه در کل کشور ۱۲۰ میلیون نسخه کتاب منتشر می شود که پنج میلیون نسخه آن مربوط به چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی است که در مجموع، بین چهار تا پنج درصد کتاب کشور در چاپخانه این نهاد حوزوی منتشر می شود که رقم قابل توجه و خوبی است.

وی با اشاره به کسب برگزیده شدن نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جشنواره های مختلف کتاب سال، افزود:  نشر این پژوهشگاه در ۱۰ سال اخیر ۱۰ بار ناشر برگزیده کشور شده است و هر سال در کتاب سال جمهوری اسلامی حداقل یک اثر دفتر تبلیغات اسلامی، برگزیده می شود، کما این که در سال جاری دو اثر از این دفتر انتخاب شد، و در کتاب سال حوزه نیز پنج شش اثر از دفتر تبلیغات اسلامی انتخاب می شود.

* کسب ۴۰۰ عنوان ملی و بین المللی در کارنامه مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین واعظی به بیان آماری از افتخارات مؤسسه بوستان کتاب پرداخت و اظهار داشت: مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدای تأسیس تا امروز ۴۰۰ عنوان ملی و بین المللی را در جشنواره های مختلف اعم از کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه، جشنواره فارابی و خوارزمی و... دریافت کرده است.

* چاپ سالانه ۳۰۰ اثر چاپ اولی در دفتر تبلیغات اسلامی/ تولید قریب به ۱۲۰ اثر در دفتر تبلیغات اسلامی در هر سال

وی با بیان این که سالانه حدود ۱۲۰ اثر در دفتر تبلیغات اسلامی تولید می شود، گفت: تقریباً هر سال در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ اول داریم که از این تعداد، بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ در دفتر تبلیغات اسلامی تولید می گردد و مابقی را فضلا و علمایی که برای اولین بار اثر خود را در اختیار این دفتر قرار می دهند، منتشر می شود؛ بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ عنوان کتاب در چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی چاپ می شود که برخی از این عنوان ها بازنشر است و با توجه به این که مورد اقبال قرار گرفته، برای چاپ های بعدی بازنشر می شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما کمبود کاغذ است و تقاضای حوزه و بیرون از حوزه نسبت به بازنشر کتاب های خوبی که در طی این سال ها چاپ شده، زیاد است و ما بیش از این توانایی نداریم که بازنشر کنیم و اگر بخواهیم کتب مورد تقاضا را بازنشر کنیم، رقم بیش از مقدار مذکور می شود.
آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما