Select Page

گزارشی از کمیسیون «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی»

رئیس میز تمدن اسلامی قطب های فکری و فرهنگی در بیان گزارشی از کمیسیون «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی» گفت: در این کمیسیون ۳۵ مقاله دریافت کردیم که از این میان ۲۰ مقاله برای چاپ معرفی شد و جمعاً از صاحب ۹ مقاله دعوت شده و ۷ مقاله در نشست ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن الویری در آیین اختتامیه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به گزارشی از کمیسیون تخصصی «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی» پرداخت و اظهار داشت: در این کمیسیون ۳۵ مقاله دریافت کردیم که از این میان ۲۰ مقاله برای چاپ معرفی شد و جمعاً از صاحب ۹ مقاله دعوت و ۷ مقاله در نشست ارائه شد.

وی گفت: ما پنج محور فرعی برای این کمیسیون تخصصی در نظر گرفتیم ولی مقالاتی که دریافت کردیم، الزاماً برآورنده نیازهای ما نبود و در نهایت مقالات پذیرفته شده را در شش محور از جمله رویکردها و نهادهای اجتماعی نقش آفرینی بیانیه جمع بندی کردیم.

رئیس کمیسیون «تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی» با اشاره به این که در گزینش مقالات به معیار ایده محور توجه داشتیم، تصریح کرد: افزون بر ارائه و نقد از حضور مخاطبان نیز استفاده کردیم و هنگام انتخاب مقالات برای چاپ به بیان مقدمه ای پرداختیم که الزاماً این حدود ۲۰ مقاله تمام مقصود را به نمایش نمی گذارد و هر یک از این شش محور می‌ تواند همچون یک پازل افقی را برای پژوهش های بعدی باز کند.

وی افزود: مراتب تمدن، عوامل مؤثر بر شکل گیری تمدن، تحلیل بیانیه بر اساس مبنای تفکر تمدنی رهبری، مدل سازی نقشه راه تحقق تمدن اسلامی از گذرگاه گام دوم انقلاب با رویکرد مدل سازی ساختاری ای اس ام از جمله عناوین مقالات بود.

حجت الاسلام والمسلمین الویری اظهار داشت: «مشخصه های کودک تراز تمدن نوین اسلامی مبتنی بر انسان شناسی اسلامی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» نیز عنوان مقاله دیگری بود که به بیان تحلیلی در این راستا پرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین الویری با بیان این که در مقاله دیگر به بررسی موقعیت تمدنی ایران در دوران معاصر پرداخته شد، خاطرنشان کرد: همچنین آقای عباس خسروانی به «نقش ناجا در فرایند ایجاد تمدن نوین اسلامی از دیدگاه آیت الله خامنه ای» پرداخته بود که این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما