Select Page

طرح « جایگاه حق بر توسعه در تحقق حقوق بشر و آزادی های اساسی» در نشست هسته عدالت بررسی شد

دبیر کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران قطب های فکری و فرهنگی گفت: بررسی طرح « جایگاه حق بر توسعه در تحقق حقوق بشر و آزادی های اساسی» در هسته عدالت هم به تقویت طرح کمک کرد و هم منجربه تقویت علمی اعضای هسته عدالت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، احمد اولیایی، "دبیر کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی" در گفت و گو با خبرنگار قطب های فکری و فرهنگی گفت: نشست هسته عدالت با موضوع بررسی طرح « جایگاه حق بر توسعه در تحقق حقوق بشر و آزادی های اساسی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی فیروزی "عضو هیأت علمی پژوهشکده فقه و حقوق" پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 وی افزود: این نشست که در مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین فیروزی طرح پژوهشی خود، با عنوان «جایگاه حق بر توسعه در تحقق حقوق بشر و آزادی های اساسی» را ارائه کردند.

دبیر کارگروه عدالت با بیان اینکه بحث اصلی این طرح این است که حق بر توسعه (پس از تبیین چیستی آن) به عنوان یکی از حقوق بشر اگر در جامعه بر قرار شود منجر به برقراری حقوق بشر و به خصوص عدالت نیز می شود، اظهار داشت: اعضای هسته عدالت، نکات خود را پیرامون طرح مذکور بیان کردند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح به تقویت علمی اعضای هسته عدالت کمک میکند، تصریح کرد: از این جهت که طرح حجت الاسلام والمسلمین فیروزی در موضوع عدالت بود، لذا این نشست در هسته عدالت شکل گرفت تا هم به تقویت طرح کمک کند و هم منجربه تقویت علمی اعضای هسته عدالت خواهد شد.

اولیایی با اشاره به اینکه این هسته توانسته علاوه بر ممحض کردن اعضای خود در عدالت پژوهی، خود را به عنوان مجموعه ای از افراد توانمند در عدالت پژوهی معرفی کند، یادآور شد: همین تصویر سبب شده است مراکز و مجموعه هایی مانند اندیشکده عدالت مرکز الگوی پیشرفت، هسته عدالت دانشگاه امام صادق علیه السلام، نشست سالانه عدالت پژوهان و ... از این هسته در مجامع و هم اندیشی های عدالت پژوهی درخواست مشارکت کنند.

گفتنی است هسته عدالت یکی از راهبردی ترین و موفق ترین فعالیت های کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران در قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران می باشد.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما