Select Page

نشست خبری: اهداف و محورهای همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری همایش «بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی» در دهه فجر امسال، به تشریح اهداف و محورهای این همایش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکترعلی اصغر ثنایی که طمی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی به عنوان دبیر اجرایی همایش ملی «بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی» و عضو کمیته علمی این همایش منصوب شده است در نشست خبری این همایش که در مرکز همایش های بین المللی غدیر برگزار شد، با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب در طلیعه دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بیانیه در حقیقت به عنوان سند راهبردی نظام برای آینده تلقی می شود.

وی گفت: با توجه به ویژگی های بیانیه گام دوم، ابعاد مختلف و پیچیدگی هایی که دارد، لازم است این سند در مرحله نخست از سوی جامعه نخبگانی کشور تبیین شود، زیرا اهداف و ابعاد متفاوتی برای آن متصور می شود.

دبیر اجرایی همایش ملی «بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی» با بیان اینکه امروز بسیاری از اندیشمندان و نخبگان کشور بیانیه گام دوم را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های خاص دفتر تبلیغات اسلامی که یکی از آنها وجود منابع انسانی اندیشمند و توانمند است، همایشی را با عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» پایه ریزی کرده ایم و سعی می کنیم آن را به گونه ای برگزار کنیم که با سایر همایش ها متفاوت تر بوده و خروجی بسیار با محتوایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» تبیین این بیانیه و گفتمان سازی در جامعه علمی و نخبگانی است، افزود: این همایش با هدف تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و گفتمان سازی برای مهمترین مأموریت نسل جوان به ویژه در نهادهای علمی کشور به منظور تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی به تبیین محورهای همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» پرداخت و افزود: نخستین محور این همایش، تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی است که شامل بخش هایی همچون «چیستی و ویژگی های تمدن اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری»، «زمینه ها و فرایند شکل گیری تمدن نوین اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»، «رویکرد و بینش تمدنی مقام معظم رهبری»، «بیانیه گام دوم و اسناد کلان کشور» و «نسبت سنجی بیانیه گام دوم با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» می شود.

وی گفت: عنوان محور دوم این همایش «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم» است و مواردی همچون «پیش نیازهای تحقق بیانیه گام دوم»، «الزامات بیانیه گام دوم»، «راهبردها و راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» و «پیامدهای بیانیه گام دوم» از بخش های اصلی آن به شمار می رود.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین «تحلیل تجربه و دستاورهای جمهوری اسلامی در توصیه های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی» سومین محور این همایش است و علاقه مندان در این محور می توانند در بخش های «علم و پژوهش»، «اقتصاد»، «استقلال و آزادی»، «سبک زندگی»، «معنویت و اخلاق»، «عدالت و مبارزه با فساد» و «عزت ملی و مرزبندی با دشمن در روابط خارجی» به پژوهش بپردازند.

وی با بیان اینکه «نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نقش نسل جوان» محور چهارم همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» است، افزود: این محور، بخش ویژه این همایش بوده و شامل بخش هایی از جمله «حوزه و دانشگاه و مسؤولیت های اجتماعی»، «کار ویژه نهادهای علمی کشور در بسط اخلاق و معنویت»، «نسل جوان حوزه و دانشگاه و تولید علم بومی»، «مراکز علمی و بسط عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد»، «حوزه انقلابی و صیانت از گفتمان انقلاب اسلامی» و «حوزه علمیه، نسل جوان و بیانیه گام دوم» می شود.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: از زمانی که این کار آغاز شده، تا کنون بسیاری از علما، فضلا، محققان و پژوهشگران برای فعالیت در سه حوزه مصاحبه، برگزاری نشست های علمی، کرسی های نظریه پردازی و ارائه مقاله اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ مهرماه سال جاری خواهد بود و علاقه مندان از دو طریق می توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند؛ پژوهشکده ها و اعضای هیأت علمی که به دبیرخانه این همایش دسترسی دارند، می توانند به صورت مستقیم مقالات خود را ارائه دهند، همچنین سایر علاقه مندان نیز می توانند از طریق سایت www.gaam۲.dte.ir آثار خود را به دست ما برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: دبیرخانه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه چهارم، حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع شده است.

وی از برگزاری ۳۵ نشست علمی، کرسی نظریه پردازی و مصاحبه در راستای همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» خبر داد و ابراز کرد: این فراخوان در سطح ملی است.

گفتنی است، در پایان این نشست از پایگاه اینترنتی این همایش به نشانی www.gaam۲.dte.ir و از پوستر همایش رونمایی شد.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما