Select Page

جلسه مشترک هسته عدالت پژوهی دانشگاه امام صادق (ع) و دفتر تبلیغات اسلامی قم

مسئول کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی گفت: این جلسه مشترک به بهانه کتاب «شاخصی برای عدالت» که به تازگی توسط هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شده است، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی و حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، احمد اولیایی، مسئول کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی در جلسه مشترک هسته عدالت پژوهی دانشگاه امام صادق علیه السلام و هسته عدالت پژوهی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: در ابتدای این نشست سه ساعته آقایان مصطفوی و سرآبادانی از اعضای هسته عدالت پژوهی دانشگاه امام صادق علیه السلام و از نویسندگان کتاب «شاخصی برای عدالت» به ارائه بخش های عمده کتاب شاخصی برای عدالت پرداختند.

وی افزود: پس از طرح بحث در خصوص مفهوم شاخص ترکیبی، خاستگاه، قدرت و آثار حکمرانی آن در دنیا، تجربه‌های داخلی و بین‌المللی و بعد ارزش بنیانی شاخص‌های ترکیبی به روش‌شناسی تولید شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی، مبانی، سنجه‌ها و نهایتاً نتایج حاصل از پایش این شاخص در بازه ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ اشاره کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تقدیر از تألیف و انتشار این اثر، نفس ورود به عرصه شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی را ارزشمند دانست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی این کار را ورودی به شاخص سازی عدالت و ایجاد یک جریان علمی خواند و به مشکلات این کار اعم از فقدان آمارهای دقیق و شفاف و همچنین غیر قابل سنجش بودن بعضی از سنجه ها اشاره کرد.

در ادامه جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین بابایی و دیگر اعضای هسته عدالت پژوهی دفتر نقطه نظرات خود را ایراد کردند.

لازم به ذکر است دو هسته عدالت پژوهی دفتر تبلیغات و دانشگاه امام صادق علیه السلام دو گروه فعال در زمینه عدالت پژوهی در کشور هستند که ذیل میز مسائل اجتماعی ایران و اسلام (کارگروه عدالت) فعالیت های مشترک خوبی دارند.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما