Select Page

در کارگروه فقه هنر: مطالبات مقام معظم رهبری خطاب به همایش ملی فقه هنر پیگیری می شود

رئیس کمیته تعاملات قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی گفت: مأموریت کارگروه فقه هنر تلاش و مشارکت برای حل مسائل فقهی فردی- اجتماعی و حاکمیتی در حوزه هنر و امور هنری در راستای مطالبات مقام معظم رهبری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری، رئیس کمیته تعاملات قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی به دستور ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و به دنبال برآورده ساختن مطالبات مقام معظم رهبری است که بخشی از مطالبات خویش را خطاب به دست اندرکاران همایش ملی فقه هنر مطرح نمودند.

وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران همایش ملی فقه هنر که در 21 دی ماه سال 94 با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی و مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ کار را متوقف نگذارید، نیمه کاره نگذارید، و به معنای حقیقی کلمه همچنان که در فقه معاملات و فقه عبادات کار می کنیم... در فقه هنر هم واقعا کار کنیم... مسئله هنر خیلی مسئله مهمی است، هنر جزء زندگی انسان است در ذات خود هنر یکی از لوازم وجود انسان است.

رهبر معظم انقلاب همچنین خطاب به دست اندرکاران همایش ملی فقه هنر گفتند: منتظر می‌مانیم که ان‌شاءالله از نتایج این اجتماع شما، گردهمایى شما استفاده کنیم. و بعد هم اگر زنده ماندیم، ادامه‌ کار شما را -که ان‌شاءالله کار تازه‌اى را شروع کرده‌اید- شاهد باشیم. مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إلى‌ یَوْمِ القِیَامَةِ؛ این کار را شما در حوزه راه انداختید؛ ان‌شاءالله بعد از این، آن کسانى که در این زمینه کار کنند و کارِ مورد مثوبت الهى باشد، قطعاً اجرش به شما هم خواهد رسید. برایتان آرزوى توفیق میکنم.

وی افزود: در این راستا نشست کارگروه فقه هنر با حضور حجج الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه، مهدی علیزاده، محمد قطبی، مجتبی الهی خراسانی، سرلک، نهاوندی، سیف الله صرامی و محمدحسین نواب و علیرضا فجری برگزار شد و ماموریت این کارگروه تلاش و مشارکت برای حل مسائل فقهی فردی- اجتماعی و حاکمیتی در حوزه هنر و امور هنری است.

رئیس کمیته تعاملات قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با اشاره به حوزه های ماموریتی کارگروه فقه هنر، تصریح کرد: حوزه های ماموریتی این کارگروه از منظر میدان، شامل میدان مسائل، مسائلی فردی-اجتماعی و حکومتی می شود و از منظر فرایندی حوزه هایی همچون حوزه تولیدات هنری، عرضه و توزیع هنری و حوزه مصرف فرهنگی را در بر می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فجری خاطرنشان کرد: این کارگروه دامنه توجه به مسائلی از قبیل مبانی و اصول موضوعه، روش شناسی، راهبری و حل علمی مسائل، امور حقوقی قوانین، امور مدیریتی و اجرایی و صنایع خلاق هنری را در برمی گیرد.

متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران همایش ملی فقه هنر که در 21 دی ماه سال 94 با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی و مدرسه اسلامی هنر برگزار شد را اینجا بخوانید.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما