Select Page

تربیت مبلغ سبک زندگی در موسسه معصومیه دفتر تبلیغات اسلامی

با حمایت میز سبک زندگی اسلامی اولین کارگاه از سلسله کارگاه‌های دوره «تربیت مبلغ سبک زندگی» در مؤسسه ‌آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اولین کارگاه از سلسله کارگاه‌های دوره پودماني «تربيت مبلغ مصرف فرهنگي(سبک زندگی)» با هدف پرورش مبلغ تخصصی سبک زندگی، با موضوع بازی و اسباب بازی با ارائه سرمدی "مسئول موسسه قرآنی تبیان و مؤسس شهربازی معارفی"، در سالن علامه طباطبایی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) برگزار شد.

در این کارگاه، سرمدی با اشاره به جذابیت‌هایی که در جبهه‌ غرب و رسانه‌های غربی برای کودکان تبلیغ می‌شود، اظهار داشت: ما باید در زمینه‌ کودکان و نوجوانان بسیار فعال باشیم؛ دشمن از بستر خردسالی و کودکی در حال تربیت فرزندان ما است و برای اینکه ما به هدفی مطلوب در زمینه‌ تربیت کودکان خود برسیم، نیاز به کاری موشکافانه و کارشناسانه داریم.

وی گفت: چقدر زیباست که بحث تربیت که بحثی اساسی برای اسلام است با بحث بازی عجین شود، اگر از این دو مبحث به خصوص تربیت فرزندان توسط مادران غافل شویم، به سر منزل و آن هدف نهایی که تقدیم نسل خوب به جامعه است، نخواهیم رسید.

مؤسس شهربازی معارفی با تأکید بر دسته بندی بازی‌ها برای سنین مختلف کودکان تصریح کرد: با بررسی های دینی و روانشناسی که انجام شده، بازی‌هایی داریم که اگر مورد استفاده قرار بگیرند، می توانیم به واسطه آن‌ها نسل خوبی را به جامعه تقدیم کنیم.

وی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص احیای بازی های قدیم در بین کودکان افزود: دقت رهبری در زمینه بازی کودکان برای ما بسیار جالب بود و رسالت خود را در آن حس کردیم، به طوری که ما به عنوان یک جمع خود جوش و شما به عنوان مادران باید این امر را (بازی های خلاق) شروع کنیم که ان شا الله امر خیری برای جامعه است.

سرمدی به تعریف اجمالی از بازی پرداخت و اظهار داشت: بازی، انجام کاری است که باعث لذت و سرگرمی و تفریح می‌شود؛ بازی برای کودکان مانند آب برای ماهی است؛ بازی، باید ابزار و وسیله‌ تربیتی ما برای فرزندان باشد.

وی با ابراز نگرانی از مشغله والدین در رابطه با گذاشتن وقت برای کودکان گفت: یکی از نیاز‌های یک فرزند، این است که پدر و مادر برای آن وقت بگذارند؛ با این چند شغله بودن و خستگی‌های والدین، نیاز‌های عاطفی و معنوی فرزندان نادیده گرفته می‌شود.

مؤسس شهربازی معارفی در خصوص ضرورت تفریح و بازی برای کودک خاطرنشان کرد: در بحث بازی و تربیت، نکته مهم رعایت اصول بازی بر اساس معیارهای علاقه کودک است؛ در کارکرد‌های بازی، یک بازی خوب باید در کودک ایجاد استقلال کند و باعث شکوفا شدن استعداد آن‌ها شود؛ بازی و اسباب بازی در بهداشت روانی کودک نقش بسزایی را ایفا می کند؛ با فراهم کردن بازی‌های خلاق و اسباب بازی‌های مفید، زمینه کنترل و هدایت کودکان را فراهم کنیم و بازی و اسباب بازی برای کودکان اتلاف وقت نیست.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما