Select Page

راهبردها و کلان برنامه های کارگروه عفاف تبیین شد

رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی در نشست شورای قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی گفت: ارتباط راهبردها با کلان برنامه ها باید تبیین شود و تقنیین و امور حقوقی به عنوان راهبرد باید در فرم شماره دو اضافه شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده در نشست شورای قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی که با حضور روسا و دبیران میزها با موضوع تبیین راهبردها و کلان برنامه های کارگروه عفاف برگزار شد، گفت: ارتباط راهبردها با کلان برنامه ها باید تبیین شود و تقنیین و امور حقوقی به عنوان راهبرد باید در فرم شماره دو اضافه شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس کارگروه عفاف کلیات فرم شماره دو را برای اعضاء تبیین کرد و ضمن بیان عنوان مسأله، به توصیف چیستی و ابعاد مسئله، تبیین زمینه‌ها، ریشه‌ها و علل مسئله، چرخه عمر مسئله، درجه اهمیت، پیشینه اقدامات در سطح کشور، چالش‌های حل مسئله، ابعاد نظری و شبکه مسائل مرتبط پرداخت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس میز سبک زندگی اسلامی در پیشنهادی مطرح کرد: نکته اول اینکه در عنوان مسأله عدم تناسب بین تمنیات (خواسته های) و تمتعات مجاز جنسی لحاظ شود و نکته دوم اینکه بحث تخیلات جنسی به عنوان علت برای تمنیات جا مانده است.

وی با اشاره به اینکه در جوامع آماج نیز بایستی توجه بیشتری به کودکان و نوجوانان شود و بحث تربیت جنسی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در گرانیگاه حل مسأله باید رده سنی نیز در نظر گرفته شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سالاری فر، رئیس میز تحکیم نظام خانواده گفت: نقش رسانه در مسأله به صورت جدی تر باید لحاظ شود و تراکم سنی برای نوجوانان از 18 سال به 14 سال کاهش یابد.

وی حاکمیت نظر مراجع دینی در برنامه‌ها را نکته مهمی دانست و افزود: نسبت به جامعه آماج محدوده سنی مشخص کنیم و در شبکه مسائل امثال طلاق و بالارفتن سن ازدواج نیز در نظر گرفته شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری، دبیر میز سبک زندگی اسلامی با اشاره به چالش‌های حل مسأله، پیشنهاد داد: بخش کاهش هزینه‌های ازدواج مستند شود و پیشنیۀ اقدمات دسته بندی شود، همچنین تعداد پیمایش‌ها کم شود  و در چرخۀ عمر مسأله نیز بایستی به ماهواره و موارد مشابه اشاره شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شهبازی: در قلمروهای حل مسأله کارگروه، رسانه و یا پیوست رسانه ای اضافه شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین نورمحمد، دبیر میز اخلاق با بیان اینکه در شبکه مسائل که به مسائل پیرامونی پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: پیشینی یا پسینی بودن آن و مسائلی که تأثیر و تأثر دارند، باید تبیین شود.

بيشتر

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما