Select Page

اخلاق ، خانواده و سبک زندگی

میز اخلاق

مسائل منتخب میز:
مسأله اول: ضعف اخلاق تبلیغ دین در حوزه مبلغان و سازمان‌های تبلیغی

مسأله دوم: ضعف فرهنگ صداقت در جامعه ایران

R

شناسنامه تفصیلی مساله

دمیده شدن روح مسأله محوری بر فعالیت 10 ساله دفتر تبلیغات اسلامی/ کتاب مسأله محوری بزودی منتشر می شود

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کتاب مسأله محوری دفتر تا ابتدای مهرماه 99 منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در یکصد و سی و نهمین نشست شورای راهبری قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که با بررسی سه دستور جلسه در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: پیرو جلسات برگزار شده و پیگیری هایی که در حال انجام است، کتاب مسأله محوری دفتر تا ابتدای مهرماه 99 منتشر خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی گفت: کارهای خوبی در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته که باید معرفی شود و نحوه عرضه نمایشگاهی آن مورد بررسی قرار بگیرد.

* دمیده شدن روح مسأله محوری بر فعالیت 10 ساله دفتر تبلیغات اسلامی

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در نمایشگاهی که برپا خواهد شد، می بایست دستاوردهای 10 ساله دفتر منتشر شود، نه صرفاً دستاوردهای قطبی و باید به مراجعه کننده القا شود که رویکرد مسأله محوری روحی بود که بر فعالیت 10 ساله دفتر دمیده شد.

وی افزود: در این نمایشگاه، باید دستاوردها از بُعد جنبی یعنی تبلیغی، پژوهشی، آموزشی و... ارائه شود، نه این که دستاوردها به تفکیک معاونت ها، بخش ها و مراکز مختلف دفتر معرفی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای 10 ساله به این معنا نیست که قبل از این سال ها، فعالیت های خوبی انجام نشده است، بلکه این کارهای خوب مسأله محور شده است.

* ضرورت ایجاد آمادگی نسبت برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفتر به صورت مجازی

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای 10 ساله دفتر به صورت فیزیکی و مجازی گفت: بایستی تدبیر شود که در صورت ادامه شیوع بیماری کرونا و تداخل با زمان برپایی این نمایشگاه، دستاوردها در قالب نمایشگاهی به صورت مجازی برگزار شود؛ برپایی فیزیکال این نمایشگاه بر عهده روابط عمومی بوده و عهده دار برگزاری نمایشگاه مجازی نیز معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه خواهد بود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت آماده سازی پیوست رسانه ای نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به این که نمایشگاه مذکور تخصصی خواهد بود، مخاطبان و مراجعه کنندگان به این نمایشگاه نیز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه، مدیران ارشد مراکز حوزوی و... خواهند بود و به صورت عمومی برگزار نمی گردد که سبب ازدحام شود.

* لزوم ایجاد نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله دفتر در فضای مجازی

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا «رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی دفتر تبلیغات اسلامی» اظهار داشت: با توجه به محدویت های فضایی و فیزیکی در ایجاد نمایشگاه دستاوردهای دفتر، ضروری است که فعالیت های 40 ساله دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شود.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین هاشمیان «سرپرست اداره کل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی» گفت: در نرم افزار «مدیریت دانش» محتواهایی اعم از تبلیغی، پژوهشی، معرفتی و... آماده است و دانش میدانی آن در خصوص بخش هایی از جمله مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در حد 70 درصد فراهم می باشد.

وی گفت: نمایشگاهی که سیستماتیک، دائمی و مجازی باشد، همان سامانه مدیریت دانش سازمانی می شود که در این سامانه می توان تجارب دفتر را گردآوری کرد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» با بیان این که رسانه در برپایی این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: باید به بعد بازنمایی رسانه ای این نمایشگاه توجه شود.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» اظهار داشت: در برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفتر، باید تکیه بر فضای مجازی و فعالیت های کلان دفتر باشد که در این راستا می توان از اپلیکیشن همراه پژوهان، سایت بیان و شبکه های اجتماعی بهره جست.

* ضرورت جبران ورود دیرهنگام به فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان» در این مراسم با بیان این که ضرورت استفاده از فضای مجازی مسلم است، گفت: باید در بهره مندی از فضای مجازی شتاب کنیم، تا حدی که جبران ورود دیرهنگام به این فضا را جبران کنیم.

وی گفت: در خصوص نحوه ارائه دستاوردهای دفتر در نمایشگاه مذکور می بایست تیم تخصصی رسانه ای به کمک بیاید، به گونه ای که در این راستا باید دو تیم تأمین محتوا و رسانه ای در اختیار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده «معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» خاطرنشان کرد: در اطلاع رسانی دستاوردهای دفتر باید هویت یکپارچه کلان حرکت 6 ساله قطب ها نیز ارائه و حفظ شود؛ به عنوان مثال، کتابچه تمام رنگی مسأله محوری دفتر تبلیغات اسلامی با تیراژ پایین منتشر شود و توزیع مناسبی صورت بگیرد.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما