Select Page

اخلاق ، خانواده و سبک زندگی

میز اخلاق

مسائل منتخب میز:
مسأله اول: ضعف اخلاق تبلیغ دین در حوزه مبلغان و سازمان‌های تبلیغی

مسأله دوم: ضعف فرهنگ صداقت در جامعه ایران

R

شناسنامه تفصیلی مساله

پرداختن به مشکلات جنسی جزء مسائل اصلی و اولویت دار امروز جامعه است

رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی اعلام کرد: به این جهت که بتوانیم از ظرفیت حداکثری دفتر در مورد دغدغه های رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم، بحث مفاسد اخلاقی بر مبنای مسائل جنسی را در دستور کار قرار دادیم تا بعنوان یک مسئله به آن بپردازیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، پیش از دستور جلسه گفت: از پارسال تاکنون آمریکا می گوید ما کاری میکنیم که 22بهمن 97 برگزار نشود، و الحمدالله با توجه به وضعیت اقتصادی و همه فراز و نشیب هایی که اتفاق افتاد، ثباتی ایجاد شده است و هنوز مشکلات زیاد است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در مجموعه دفتر، مخصوصاً در مورد خود حوزه ها و مبلغین، که لبه تماس با مردم هستند و مورد سوال و بحث قرار می گیرند، باید توجیه باشند و بجای جلسه رسمی در آستانه اعزام ها، یک مجموعه جلساتی بگذاریم که با تجربه ای که در برگزاری کارگاههایی در آستانه تبلیغ اعزام مبلغ داریم در این جلسات که هسته اولیه است، در مورد دهه فجر نیازسنجی هایی انجام شود و یک عصاره ای از تحقیق هایی که حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده در مورد برخی شبهات انجام دادند، ارائه شود تا مشخص شود برای دهه فجر چه کارهایی باید انجام داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی گفت: یکی از تقاضاهای زیادی که در مورد دهه فجر از معاونت فرهنگي و تبليغي می شود معرفی یکسری اساتیدی در خصوص آموزش و توجیه مبلغین درزمینهٔ ولایت فقیه و نظام سیاسی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی افزود:  بنظرم در میز نظام سیاسی که حجت الاسلام والمسلمین لک زایی رئیس آن است، با همکاری مرکز برنامه ریزی و با حضور دکتر مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار و عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) جهت برنامه ریزی دقیق هر چه باشکوه برگزار کردن مراسم دهه فجر امسال تمهیداتی اندیشیده شود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی و رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با بیان گزارشی از آسیب های اجتماعی پنچ گانه که توده های مردم با آن درگیر هستند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند، گفت: از این پنج مورد آسیب های اجتماعی که گزارش آن خدمت آقا ارائه شده است، دو مورد آسیب ها، جنبه های فرهنگی آن پررنگ تر است و کار تربیتی و دینی روی آن می توان انجام داد و سه مورد آن جنبه های اجتماعی آن غلیظ تر است، که زمینه های مهاجرت پذیری و نقاط مهاجر پذیر و اعتیاد است.

رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی افزود: این سه موردی که جنبه های اجتماعی و لایه های متعدد اقتصادی و سیاسی در آن مطرح است، بحث مهاجرت پذیری و نقاط مهاجرپذیر و اعتیاد است، که اگر زمینه های آنها بخواهد کنترل شود، نیازمند یک کار سنگین فرا فرهنگی در کنار کار فرهنگی دارد. اما دو موردی که جنبه فرهنگی آن بیشتر است، بحث مفاسد اخلاقی به معنای منکرات جنسی است و دیگری بحث طلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده با بیان اینکه، به این جهت که بتوانیم از ظرفیت حداکثری دفتر در مورد دغدغه های رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم، اظهار داشت: بحث مفاسد اخلاقی بر مبنای مسائل جنسی را در دستور کار قرار دادیم تا بعنوان یک مسئله به آن بپردازیم و با توجه به اهمیت و اولویت هایی که وجود دارد، این بحث جزوه پنج مسئله اول روز جامعه است.

وی گفت: لذا ماه ‌های متمادی کارهای سنگین نظری در میز اخلاق انجام شده است تا بتوان صورت بندی دقیق و فنی و نگاهی جدیدی از مسئله ارائه بکند تا یک حرکت جدیدی ایجاد کرد.

در ادامه رئیس میز اخلاق، حجت الاسلام والمسلمین حسین دیبا گزارشی فرایندی از مسئله امر جنسی و ارائه کرد و افزود: مسئله امر جنسی با توجه به گسترش ماهواره ها و شکسته شدن قبح دیدن فیلم های نامتعارف در کنار خانواده و افزایش روابط جنسی از دوره دبیرستان و همچنین نتایج فوکوس گروپ هایی که در تهران، اصفهان و قم از مدیران مدارس گرفته تا کارشناسان نیروی انتظامی در سیزده عنوان مسئله انجام دادیم، به مرحله رسیدیم که پرداختن به مشکلات جنسی، امری لازم و ضروری است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسن بوسلیکی، دبیر میز اخلاق، گزارشی از شناسنامه اجمالی مسئله امر جنسی و چگونگی رسیدن به این مسئله را ارائه کرد.

در انتهای جلسه حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، از مسئولین میز اخلاق دلیل دنبال کردن مسئله جدید در میز را جویا شد و افزود: ابتدا باید گزارشی از دو مسئله قبلی میز ارائه شود و مشخص شود مسائل مصوب میز به کجا رسیده است که این دغدغه همه اعضای شواری راهبری است و با اعلام اعضای شورا مقرر گردید هفته آینده جلسه شورای راهبری با موضوع امر جنسی و نحوه پرداختن به این مسئله در دستور کار قرار بگیرد.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما