Select Page

اخلاق ، خانواده و سبک زندگی

میز اخلاق

مسائل منتخب میز:
مسأله اول: ضعف اخلاق تبلیغ دین در حوزه مبلغان و سازمان‌های تبلیغی

مسأله دوم: ضعف فرهنگ صداقت در جامعه ایران

R

شناسنامه تفصیلی مساله

گزارشی از روند ساخت فیلم «مرگ در ماه اردیبهشت»/پروژه مصوب در قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی

فیلم « مرگ در ماه اردیبهشت» با موضوع صداقت از پروژه های مصوب قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی است، که از سوی اداره هنرهای تصویری مرکز فرهنگی هنری تولید شده است و اهمیت این مسأله در جامعه را بیان می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، فیلم «مرگ در ماه اردیبهشت» از پروژه های مصوب قطبی اداره هنرهای تصویری مرکز فرهنگی هنری در سال 96-97 است که در ارتباط با میز اخلاق از قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی میباشد.

این پروژه داستانی در قالب یک فیلم کوتاه، بحث صداقت در جامعه و پیامدهای ناشی از عدم صداقت را مطرح میکند و در جریان داستانی که برای مخاطب به تصویر میکشد، چگونگی تبدیل یک عدم صداقت به ظاهر کوچک به فاجعه را بیان میکند.

مهدی بنکدار «رئیس اداره هنرهای تصویری مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی» درخصوص چگونگی مراحل پیش تولید و تولید این فیلم کوتاه داستانی اظهار داشت: کار پیش تولید این فیلم از سال گذشته با فراخوان دریافت فیلمنامه شروع شد و طی چند ماه فیلمنامه های مختلفی به دست ما رسید و انتخاب یک فیلم‌‌نامه از میان آثار متعددی که به دست ما رسیده بود، کار چندان راحتی نبود.

وی گفت: گزینش و انتخاب یک فیلمنامه مناسب که از یک طرف تمامی ویژگی های محتوایی و داستانی مد نظر را داشته و از طرفی جذابیت کافی برای مخاطب را نیز دارا باشد، کار را دشوار کرده بود تا اینکه بالأخره پس از مطالعه و بررسی فیلمنامه های مختلف، فیلمنامه ای که شرایط مد نظر را در بر داشت، در شورای فیلم نامه به تصویب رسید و مرحله تولید کار کلید خورد.

رئیس اداره هنرهای تصویری مرکز فرهنگی هنری تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی این پروژه، بحث مالی بود؛ با توجه به شرایط اقتصادی، هزینههای تمام شده افزایش قیمت چشمگیری داشت، تدبیر مالی و در عین حال عدم افت کیفیت اثر، جزئی از تلاش های مجدانه برای تولید این فیلم محسوب میشود.

فیلم «مرگ در ماه اردیبهشت» به تهیه کنندگی صادق روشن قیاس و کارگردانی میلاد محمدی مراحل تصویر برداری خود را پشت سر گذاشته است و هم اکنون نیز این فیلم کوتاه در دست تدوین، افزودن افکت ها و جلوه های ویژه رایانهای است تا در مرحله آخر موفق به دریافت پایان کار خود شود.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما