Select Page

اخلاق ، خانواده و سبک زندگی

میز اخلاق

مسائل منتخب میز:
مسأله اول: ضعف اخلاق تبلیغ دین در حوزه مبلغان و سازمان‌های تبلیغی

مسأله دوم: ضعف فرهنگ صداقت در جامعه ایران

R

شناسنامه تفصیلی مساله

مسأله جنسی، امر تمدنی است

رئیس مرکز فرهنگی هنری و عضو شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: امر جنسی جزء مسائلی است که امنیت، اخلاق و اساسا تمدن یک جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی، در جلسه شواری راهبری دفتر تبلیغات اسلامی که با موضوع امر جنسی برگزار شد، گفت: با توجه به شور اولیه که در جلسه قبلی انجام شد و اهمیت این موضوع، بلافاصله این جلسه برگزار شد تا در مورد  فاز اول بحث که رسیدگی به شناسنامه مسأله امر جنسی است و فاز دوم، نحوه رسیدگی به این مسأله در غالب کارگروه و میزهایی که می توانند تاثیرگذار باشند، اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با اشاره به فعالیت های کانونی که در امر جنسی انجام شده است، اظهار داشت: بیش از یک سال فعالیت و مطالعات میدانی در این زمینه ذیل قطب انجام شده است و با توجه به وجود یک کنشگری که مشتری بلند کردن این مسأله از زمین است، و تجربه های کاری در این عرصه را دارد، به قطب کمک خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: نکته اول در مورد امر جنسی این است که، قرار نیست دفتر در این موضوع کار میدانی انجام دهد و نکته دوم اینکه، تجربه نشان داده که وصل کردن مسأله به میزهای دیگر جوابگو نخواهد بود و مسأله امر جنسی باید در ذیل همان قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی شکل بگیرد.

وی افزود: دفتر می تواند از طریق موسسه ای که متولی این کار است، یک کمک فکری و محتوایی به کنشگران این عرصه از وجوه حاکمیتی و سیاست گذاری انجام دهد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد، عضو شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بنظر بنده اگر موضوع امر جنسی، با توجه به مسائلی که در میز سبک زندگی وجود دارد، ذیل این میز شکل بگیرد، برای این مسأله جای کار بهتری وجود دارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده، عضو شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مهم نیست که یک میز چند مسئله دارد، مهم این است که افراد موجود در آن میز چقدر تبحر و تسلط بر مسأله دارند، لذا افراد مستقل از میز هستند که بتوانند مسأله را از آب دربیاورند.

در ادامه محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی هنری و عضو شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، پرداختن به مسأله امر جنسی را خیلی مهم و ضروری خواند و افزود: این مسأله باید خیلی قبل تر به آن پرداخته می شد، زیرا جزء مسائلی است که امنیت، اخلاق و تمدن یک جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه مشهد و عضو شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه باید به شدت روی مسأله امر جنسی ورود کرد، گفت: رویکرد دفتر نسبت به مسأله جنسی نمی تواند کمتر از رویکرد به دیگر مسائل میزها باشد و لذا با توجه به ظرفیت دفتر که محدود است باید ظرفیت های موجود در تبلیغ و عرصه رسانه را فعال کنیم واگر نگاهی ملی و جهانی به مسأله داشته باشیم، ما را از مسأله دور می کند

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان و عضو شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت:  مشکل اصلی ما این است که محلی برای مدیریت مسائل جنسی نداریم و عملا الگویی وجود ندارد.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش، سینما، فراغت و... یک الگو مشخص باید ایجاد شود، اینکه از لحاظ مبانی فقهی، چه مباحثی باید در مورد مسائل جنسی گفته شود، بشدت نیاز به یک الگو در مسائل جنسی داریم و باید یک مدل جامع از مسائل جنسی تهیه کنیم و به گروه های تبلیغی و آموزشی بگوییم تا چه مسائلی را آموزش بدهند.

در انتهای جلسه حجت الاسلام والمسلمین بوسلیکی، دبیر میز اخلاق، با ارائه پاورپوینتی به نحوه انتخاب مسأله و شناسنامه اجمالی مسأله پرداخت.

بيشتر

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما