Select Page

تحلیل های دانشی، نظام اعتقادی و فکری جامعه هدف را مشخص می کند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین هاشمیان در کمیته کارشناسی مدیریت دانش گفت: دفتر تبلیغات اسلامی می تواند با تحلیل هایی که از طریق سامانه مدیریت دانش محیطی و میدانی کسب می کند، نظام سیاست گذاری دانشی دفتر را بر این اساس طرح ریزی کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین هاشمیان، مدیر کل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی در کمیته کارشناسی "مدیریت دانش" گفت: مدیریت عملیاتی "سامانه مدیریت دانش" که در دفتر تبلیغات اسلامی مستقر شده که البته نقص هایی دارد و باید بخش هایی به آن اضافه شود با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: سامانه مدیریت دانش با هدایت علی میرعرب، سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش دفتر تبلیغات اسلامی محتواهایی را در قالب دانش کتابخانه ای وارد کرده است، ولی دغدغه ما در این مرحله افزایش میزان مراجعه به این سامانه است.

مدیر کل رصد و تعاملات راهبردی با بیان اینکه باید یک تدبیر جمعی اندیشیده شود و به سایر بازیگران سهم بندی بیشتر تخصیص داده شود تا در فرایندهای جاری دفتر، این سامانه در نظر گرفته شود، افزود: باید تبادل علمی فی مابین مجموعه ها چه در دانشگاه باقرالعلوم (ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مراکز و شعب در این بستر انجام شود.

وی با بیان اینکه تحلیل های دانشی، نظام اعتقادی و فکری جامعه هدف را مشخص می کند، افزود: سامانه مدیریت دانش حتی در هدفمند هزینه کردن بودجه ها تاثیر گذار است و می توان از طریق تحلیل جریان دانشی دفتر، هدف گذاری کرد و سمت سوی کارها را مشخص کنیم.

دبیر شورای راهبری یکپارچه سازی دانشی که اکنون تحت سامانه مدیریت دانش اتفاق افتاده را ارزشمند خواند و تصریح کرد: باید یک درخت دانش ترسیم کنیم و سیاست گذاری دانشی در دفتر را از طریق این سامانه انجام دهیم تا موضوعاتی که در جریان می افتد، همه متوجه شوند که در فلان حوزه کار شده است و از موازی کاری جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان مطالبه اول مدیریت دانش را تبادل دانش دانست و خاطرنشان کرد: این سیستم ظرفیت اولیه را آورده است و با تحلیل های دانشی می توانیم متوجه شویم که گروه ها و دانشکده ها چه سمت و سویی می روند.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما