Select Page

سیاست های جدید میز آموزش و پرورش در حوزه تربیت نیروی انسانی

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به بحث بررسی سیاست جدید میز آموزش و پرورش در حوزه تربیت نیروی انسانی، گفت: برای برنامه 4ساله آینده، «تربیت و پرورش نیروی انسانی» در اولویت سیاستهای میز آموزش و پرورش قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی با حضور حجج الاسلام والمسلمین پارسانیا رئیس این قطب، مجتبی الهی خراسانی، رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، شمس الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع)، مهدی اعتصامی، رئیس میز آموزش و پرورش با موضوع ارائه گزارش عملکرد فعالیتهای دارای اولویت میزها و امور هماهنگی و جاری قطب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا، رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی با اشاره به ارتباط رشته شیعه شناسی موسسه امام رضا علیه‌السلام با میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، گفت: مسئله شیعه شناسی با سه میز ارتباط دارد، یعنی ممکن است از یک حیث که مرتبط با یک میز است با اولویت‌های آن میز نسازد، اما از یک حیث دیگر با یک میز دیگر بسازد، لذا شیعه شناسی با میز علوم اسلامی ارتباط دارد، چون شیعه شناسی بخشی از مسائل اسلامی است.

وی افزود: رشته شیعه شناسی با مسائل علوم انسانی هم ارتباط دارد به دلیل اینکه با مسئله شرق شناسی و اسلام شناسی و شیعه شناسی مرتبط است. لذا الان بیشتر مسائل ما در شیعه شناسی در اسرائیل و جاهای دیگر وجود دارند.

رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی با بیان اینکه رشته شیعه شناسی با قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی هم ارتباط دارد، گفت: البته حیثیت‌های سه گانه آن واقعاً با همدیگر فرق دارد، اینکه کدام میز تصویب کند، رویکرد آن رشته متناسب با او باید برگردد و شکل هم پیدا بکند، قطب تعمیق اگر باشد اینجا شیعه شناسی باید ناظر به نیازهای مناطقی که تشیع در ذیل هجوم قرار گرفته باشد.

وی افزود: میز آموزش و پرورش با هدف استمرار ارتباط علمی با معلمین شرکت کننده در طرح تامین مدرس فلسفه، نسبت به برگزاری سمینارهایی با موضوع مسائل فلسفی روز برای معلمان منتخب، با اولویت مشارکت علمی ایشان در برنامه، اقدام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با اشاره به بحث بررسی سیاست جدید میز آموزش و پرورش در حوزه تربیت نیروی انسانی، گفت: برای برنامه 4ساله آینده، «تربیت و پرورش نیروی انسانی» در اولویت سیاستهای میز آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی با اشاره به موضوع جذب طلاب خواهر در دانشگاه فرهنگیان، تشریح کرد: میز آموزش و پرورش این موضوع را بررسی و پیگیری نموده و در صورت نیاز نسبت به ورود و همکاری مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، برنامه‌ریزی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا با عنایت به مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با مدیران دفتر پیرامون فعالیت دفتر در حوزه فلسفه اسلامی، تاکید کرد: کارگروهی متشکل از دو میز علوم اسلامی و علوم انسانی زیر نظر دبیر قطب برای ارزیابی وضعیت فلسفه در دفتر و ارائه پیشنهاداتی برای اصلاح و تعالی بخشی به آموزش‌ها و پژوهش‌ها در حوزه فلسفه اسلامی تشکیل گردد.

در ابتدای این نشست هر یک از روسای میزهای سه گانه اسلامی سازی علوم انسانی، توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی و آموزش و پرورش گزارشی را از عملکرد میزکارهای تخصصی خود بیان کردند.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما