Select Page

تألیف کتاب شئون معصوم و نقش آن در استنباط (فقه و اصول)

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی گفت: در تالیف این کتاب سعی شده جمیع شئون معصوم و نقش شئون معصوم در استنباط حکم شرعی و قواعد اصولی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی آصف آگاه(اشکوری)، دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با معرفی اجمالی  کتاب " شئون معصوم و نقش آن در استنباط (فقه و اصول)" گفت: در این تحقیق سعی شده، جمیع شئون معصوم مورد بررسی قرار گیرند و به‌صورت روش‌مند ابتدا پیشینه و سپس تعریف، ادله و قلمروِ هر شأن بیان شوند.

وی با اشاره به اینکه نقش شئون معصوم در استنباط حکم شرعی و قواعد اصولی نیز در این تحقیق مورد بررسی قرار میگیرد، افزود: شئون معصوم در استنباط حداقل چهارگونه تأثیر دارد: اول، تأثیر در تعیین موضوع، دوم استظهار اولی (کشف حکم)، سوم استظهار ثانوی (جمع عرفی) و چهارم حل تعارض ادله.

حجت الاسلام والمسلمین آصف آگاه(اشکوری) با بیان اینکه شئون در اصول حداقل سه گونه تأثیر دارد، اظهار داشت: در مباحث الفاظ و ظهورات، امارات و اصول عملیه و تعارض(تعدی از مرجحات منصوصه) و تزاحم متاثر است.

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، اهداف راهبردی این برنامه را استفراغ وسع و غنی‌سازی تحقیقات‌ علوم اسلامی(فقه‌و اصول) با تجارب پژوهشی سایر علوم(کلام اسلامی) و مسیر توسعة آنها خواند و افزود: توسعه همسازی و تعامل علوم اسلامی‌در عرصه مبانی تحقیق از دیگر اهداف برنامه مورد حمایت میز است.

حجت الاسلام والمسلمین آصف آگاه(اشکوری) خاطرنشان کرد: مرکز مجری این طرح،  پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی‌ دفتر تبلیغات اسلامی است.

بيشتر

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما