Select Page

دیدار شیخ شفیق جرادی از علمای مشهور لبنان با اعضای میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی

در دیداری که بین شیخ شفیق جرادی رئیس معهد المعارف الاسلامیه با رئیس و اعضای میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی برگزار گردید، بر همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه علوم اسلامی و انسانی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی که میزبان شیخ شفیق جرادی از علمای مشهور کشور لبنان و رئیس معهد المعارف الاسلامیه بود، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، رئیس و اعضای این میز در قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات برگزار شد.

در ابتدا این نشست سید هادی ساجدی، مسئول کمیته بین الملل قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی، مقدمه ای در رابطه با فعالیت های بین المللی شکل گرفته در این قطب و میز و همچنین محصولات، دغدغه ها و فعالیت های انجام شده در حوزه علوم اسلامی  و انسانی بیان کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی گزارشی از فعالیت های میز در بحث روش شناسی و رسیدن به نقصان هایی که در حوزه علوم اسلامی به آنها برخوردند را ارائه کرد و افزود: در همین راستا برنامه هایی جهت تحول روش شناسی در حوزه را طراحی کردیم.

رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با بررسی همکاری های طرفینی در حوزه بین الملل دو کشور و کشورهای بین الملل، تاکید و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم به تعاملی در فضای ملی، آکادمیک و حوزوی در فضای کشور لبنان، جهت رسیدن به دستاوردها و محصولاتی که دو کشور دارند، دست یابیم.

در ادامه شیخ شفیع جرادی جریان های فعال در کشورهای عربی را تشریح کرد و ظرفیت های کشور لبنان را خیلی با اهیمت خواند و افزود: کشور لبنان دروازه ای برای ورود به جهان عرب است و فعالیت هایی در آنجا شکل گرفته که نیاز به ارتباط و شروع فعالیت ها با عزم جدی  و همکاری کشور ایران دارد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با تاکید بر راه اندازی یک مجمع از اندیشمندان مشترک دو کشور در حوزه علوم اسلامی، اظهار داشت: با حضور در این مجمع و برگزاری جلسات ماهانه و سالانه به بررسی و طرح مسائل جهان اسلام پرداخته شود که منجربه هم اندیشی برای یافتن به راه حل های مناسب در حوزه علوم اسلامی و انسانی می شود.

در پایان این نشست هم مواردی از زمینه همکاری بین طرفین مشخص شد و مقرر گردید مواردی که در این جلسه مطرح شد جهت شروع تعاملات طرفین، پیگیری و انجام شود.

بيشتر

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما