Select Page

باید پاسخهای علوم اسلامی به مسائل، با نگاه به بیرون از خود باشد

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی گفت: در ادامه تعامل میز با صفوف، جلسه مشترکی با دانشکده علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی علوی، عضو گروه فقه سیاسی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم در جلسه مشترک این دانشکده با میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی گفت:  مشکلی که در زمینه توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی وجود دارد این است که فعالیت ها در این زمینه عمدتا درونی است و به همین دلیل پاسخ هایی هم  که از سوی علوم اسلامی به نیازها داده می شود ناظر به بیرون و فضای عینی و حقیقی جامعه نیست.

وی افزود: برای حل این مشکل، باید علوم اسلامی در فضاهای بین المللی حضور پررنگی پیدا کند. یکی از راه های حضور علوم اسلامی در فضای بین المللی، انتشار مقالات مرتبط با علوم اسلامی با استانداردهای جهانی به زبان انگلیسی و فرانسوی است.

عضو گروه فقه سیاسی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم در پیشنهادی عنوان کرد: در کنار این اقدام، لازم است که میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با مراکزی که به علوم اسلامی نیاز دارند ارتباط برقرار کند و نیازهای آنان را تبدیل به پروژه نماید.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما