Select Page

تدوین الگوی واسطه تغییر برنامه درسی و آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین در دفتر تبلیغات اسلامی

معاون وزیر آموزش و پرورش از تدوین الگوی واسطه تغییر برنامه درسی و آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمدمهدی اعتصامی «رییس میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی» در نشست اعضای شورای میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: این نشست با توجه به دعوت رسمی حسن ملکی «معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» از اعضای میز آموزش و پرورش برگزار شد تا یک معارفه سازمانی شکل بگیرد و زمینه های همکاری مشترک بررسی و تبیین شود.

در ادامه، اعتصامی گزارشی از فعالیت های میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی در چند سال اخیر، از جمله تدوین و انتشار کتاب های فلسفه و مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی برای متوسطه دوم و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان برای دبیران این سه کتاب را ارائه کرد.

* تحول در برنامه ریزی آموزشی و کتب درسی بدون حضور حوزه علمیه امکان ندارد

سپس، حسن ملکی «معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» با تأکید بر اینکه تحول در برنامه ریزی آموزشی و کتب درسی بدون حضور حوزه علمیه امکان ندارد، تصریح کرد: باید با کمک و همراهی حوزه علمیه این تحول صورت بگیرد و روی این عقیده نیز پافشاری می کنم.

* میز آموزش و پرورش حلقه واسط تغییر برنامه ریزی درسی و آموزشی مبتنی بر سند تحول را تدوین کند

وی یکی از نکات پر اهمیت در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کل کشور را سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و افزود: برنامه ریزی درسی و آموزشی باید مبتنی بر سند تحول باشد و اینکار هم اتفاق نمی افتد، مگر اینکه حلقه واسطه ای شکل بگیرد و باید الگویی تدوین شود تا مبتی بر سند تحول، برنامه ریزی درسی و آموزشی تغییر کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از میز آموزش و پرورش درخواست داریم تا این الگو را تدوین کرده و به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارائه دهد تا ما بتوانیم با استفاده از آن کار تغییر در برنامه ریزی درسی و کتب درسی را انجام دهیم.

* ترسیم الگوی تغییر برنامه ریزی درسی و آموزشی توسط میز آموزش و پرورش

وی با اشاره به نیازهای سند آموزشی گفت: کمک به بحث جمعیت کشور که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند و یا در بحث تزکیه و تربیت دانش آموزان که بسیار لازم و ضروری است تا در ضمن کتاب های درسی آورده شود و همچنین، در بحث کتاب های تاریخی مطالب اخلاقی و متناسب با نیازهای ایرانی و اسلامی و نحوه گنجاندن این مطالب در کتاب ها و برنامه ریزی آمورشی و به روزرسانی آنها بسیار مهم است که از میز آموزش و پرورش درخواست داریم تا در این زمینه ها به ما کمک کند.

* ایجاد کارگروه مشترک سازمان پژوهش کشور و میز آموزش و پرورش

ملکی با اشاره به ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و گزارشی که از فعالیت های قطب های فکری و فرهنگی به خصوص میز آموزش و پرورش ارائه شد، اظهار داشت: آمادگی این را داریم تا یک کارگروهی تشکیل شود و یک تفاهم نامه ای میان سازمان پژوهش کشور و دفتر تبلیغات اسلامی صورت بگیرد تا در همه زمینه ها (آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و هنر، رسانه و فضای مجازی) بتوانیم همکاری داشته باشیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست که در ساختمان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، احمدی حاجی «دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی» تاریخچه ای از دفتر تبلیغات اسلامی و فعالیت های معاونت ها بیان و ظرفیت ها و توانمندی های قطب های فکری و فرهنگی را معرفی کردند.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود شریعتمداری «دبیر میز آموزش و پرورش» گزارشی از پروژه های در دست اقدام و طرح های سال ۹۹ میز آموزش و پرورش ارائه کرد که چهار بخش آموزشی، پژوهشی تبلیغی و هنر، رسانه و فضای مجازی را شامل می شود.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما