Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

برجسته سازی شخصیت آموزش و پرورشی شهید باهنر در مستند «آقای معلم»

عضو شورای میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه برش شخصیت آموزش و پرورشی شهید باهنر بیشتر مد نظر میز آموزش و پرورش است، تصریح کرد: شخصیت های زمینه ای شهید باهنر در مستند «آقای معلم» باید کمتر شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فیض در نشست نقد و بررسی مستند شهید باهنر که در میز کار تخصصی آموزش و پرورش قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شهید باهنر در دو حوزه تألیف کتاب های درسی و امور تربیتی، تأثیرگذار و یا به عبارتی می‌توان گفت که بنیانگذار بوده است.

وی گفت: عنوان مستند «آقای معلم» بیانگر و متناسب با فعالیت های شهید باهنر نیست و پیشنهاد می شود با عنوان «معلمِ باهنر» و یا نظیر آن، عنوان مذکور تغییر کند.

عضو شورای میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه برش شخصیت آموزش و پرورشی شهید باهنر بیشتر مد نظر میز آموزش و پرورش است، تصریح کرد: شخصیت های زمینه ای شهید باهنر در مستند «آقای معلم» باید کمتر شود.

وی با بیان چند فکت مؤثر همانند مصاحبه شهید باهنر، تحلیل محتوا، کتاب ممیزی در ساخت مستند شهید باهنر، تصریح کرد: این فکت ها می تواند ارزش کار را بالا ببرد و لذا سندهایی که از گذشتگان و افراد ارزشی در زمان انقلاب و در دوران حکومت شاه وجود دارد، باید با تدبیر و با افکار مناسب ارائه شود.

احمدی حاجی گفت: کتاب ممیزی شده شهید باهنر توسط ساواک حتما باید در مستند نشان داده شود و صرف گفتن نام کتاب در این مستند کافی نیست.

وی با بیان اینکه در مستند شهید باهنر می توان به مصاحبه شهید باهنر در بحث انفال، استعمار و استکبار ستیزی پرداخت، خاطرنشان کرد: نقطه اوج مستند که همان رو دستی بود که نظام رژیم سابق از هوشمندی شهید باهنر خورده است، باید به عنوان پیکِ مستند به آن پرداخته شود. 

شایان ذکر است مستند شهید باهنر با عنوان «آقای معلم» به همت اداره هنرهای تصویری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تهیه شده است.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما