Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

ايده هاي برتر جشنواره «ايده هاي مدرسه اي» معرفي شدند

رييس اداره امور همايش هاي معاونت فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي با اشاره به برگزاري جشنواره ايدههاي مدرسه اي در سال گذشته از برگزاري داوري نهايي آثار و کارگاه ايده نمايي اين جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين مهدي کريم زاد با اعلام اين خبر گفت: جشنواره ايده هاي مدرسه اي با هدف زمينه سازي براي شناسايي، هدايت و حمايت از ايده هاي نو در قلمرو مدرسه اسلامي در سال 96 و در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با ابلاغ ميز آموزش و پرورش از قطب بنيادهاي نظري و نظام متقن علوم اسلامي و انساني دفتر تبليغات اسلامي با عنوان شناسايي و حمايت از ايده هاي برتر با الگوي اسلامي مدرسه، شکل گرفت.

وي با تشريح برنامه هاي اين جشنواره اظهار داشت: سال قبل با فراخوان گسترده در مراکز مختلف که فعال در عرصه آموزش و پرورش هستند، نزديک به 170 ايده به دبيرخانه جشنواره رسيد؛ پس از آن هيئت داوران، داوري ابتدايي اين آثار را انجام دادند و در نهايت 16 اثر به عنوان ايدههاي برتر انتخاب شدند.

رييس اداره امور همايش هاي معاونت فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي ارائه علمي و فني ايده ها را مهم دانست و گفت: در خصوص علمي و فني کردن ايده هاي برتر رسيده و ارائه آنها بر طبق اصول کارآفريني دبيرخانه اين جشنواره با دبيري علي امينيان تصميم گرفت تا با برگزاري کارگاه دو روزه با حضور صاحبان آثار برتر و گروه داوري شتابدهنده شفق، ايده هاي برتر رسيده طبق اصول کارآفريني به همراه بوم کسب و کار ارائه شوند.

وي با بيان ديگر اهداف اين کارگاه گفت: تقدير از ايده پردازان برتر، آشنايي تيم هاي ايده پرداز با يکديگر و هم افزايي ميان آنها، داوري حضوري طرح ها و تحصيل برآورد دقيق تر از توانايي هاي ايدهپردازان، آشنايي متقابل ستاد جشنواره با تيم هاي ايده پرداز و شکلدهي همکاري موفق در ادامه مسير و برگزاري کارگاه هاي استارت آپي و توانمندسازي تيم هاي ايده پرداز، از ديگر اهداف اين کارگاه بود.

حجت الاسلام والمسلمين مهدي کريم زاد با اعلام عناوين کارگاه هاي برگزار شده، گفت: اين برنامه در 2 روز با سخنراني محمد آزين(مديرعامل مؤسسه مطالعات راهبردي تعليم و تربيت برهان) با موضوع «مسالهشناسي در مدرسه برتر از انقلاب اسلامي» آغاز شد.

وي افزود: در ادامه جهت توانمندسازي تيم هاي ايده پرداز سه کارگاه «ايده پردازي و خلاقيت» و «مسائل نظام آموزش و پرورش ايران» و «شيوه هاي ارائه موثر ايده» برگزار شد و در پايان روز دوم، با داوري تيمهاي حاضر، لوح تقديري به نشانه سپاس و ارج نهادن به سعي و تلاش ايده پردازان، به هر يک از تيم ها اهدا شد.

مسؤول برگزاري جشنواره ايده هاي مدرسه اي تصريح کرد: مبتني بر تصميم هيئت داوران، حمايت هايي در عرصه هاي مالي، حقوقي، ترويجي، تخصصي و مشاوره اي به تيم هاي ايده پرداز اختصاص يافت.

وي با اشاره به دسته بندي آثار برتر بيان داشت: ايده ها در 7 حوزه آموزشي تقسيم بندي شده اند که عبارت از 8 ايده در حوزه برنامه ريزي درسي و تکنولوژي آموزشي، 2 ايده در حوزه امکانات و فضاهاي آموزشي، 2 ايده در حوزه مديريت کلان و برنامه ريزي و نظارت، 1 ايده در حوزه ارتباطات درون مدرسه اي، 1 ايده در حوزه نظام پژوهش در عرصه مدرسه، 1 ايده در حوزه مديريت و ارتباطات درون مدرسه اي و 1 ايده در حوزه اقتصاد مدرسه و تامين مالي است.

حجت الاسلام والمسلمين کريم زاد گفت: از ميان اين 7 حوزه آموزشي، 2 ايده ممتاز، و 14 ايده به عنوان ايده هاي برتر شناخته شده اند.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما