Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

کتاب «فرهنگ برنامه درسی مبتنی بر تفسیر تسنیم» منتشر شد

کتاب «فرهنگ برنامه درسی مبتنی بر تفسیر تسنیم» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی٬ کتاب «فرهنگ برنامه درسی مبتنی بر تفسیر تسنیم» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد. 

در این کتاب، ویژگی های عناصر فرهنگ برنامه درسی شامل مفروضات بنیادی، برنامه ریزی، محیط، محتوا، ارزشیابی، معلم و یادگیرنده تعیین می شود و سپس بر اساس آن، شبکه ای مفهومی برای درک بهتر روابط عناصر فرهنگ برنامه درسی مطرح می گردد؛ نتایج پژوهش حاکی از این است که از دغدغه های اصلی این فرهنگ، رسیدن به غایت الهی می باشد که همان شهود و معرفت است.

این کتاب از مجموعه کتاب های همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» بوده که توسط خانم ساره احمدی به نگارش در آمده است.
بيشتر

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما