بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی میز آموزش و پرورش مسأله منتخب میز: ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی( R شناسنامه اجمالی مساله R شناسنامه تفصیلی مساله R سیاست ها R بسته اقدامات
طرح پاسخگویی آفلاین به مربیان و مدیران مدارس کشور در میز آموزش و پرورش بررسی شد1398/10/4 چهارشنبهدر نشست شورای میز آموزش و پرورش برخی از پیشنهادات صفوف در حوزه ساخت مستند، نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پروژه افلاین پاسخگویی به مربیان و مدیران مدارس سراسر بررسی شد.به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود شریعتمداری، دبیر میز آموزش و پرورش قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی در نشست شورای میز آموزش و پرورش گفت: هدف از این جلسه بررسی برخی از پیشنهادات صفوف در حوزه ساخت مستند، نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پروژه افلاین پاسخگویی به مربیان و مدیران مدارس سراسر کشور است. در ابتدای جلسه مساله تعیین موضوع برای ساخت مستند "چالش های آموزش و پرورش" مطرح شد که توسط اساتید چهار موضوع از جمله ساخت مستند شهید باهنر در فاز اول و چالش های جدید و مساله های روز برای فاز دوم، موضوع دانشگاه فرهنگیان و بررسی چالش های انها، مستند درباره بحث های روز به لحاظ روش های جدید آموزش ، فناوری و ... و بررسی تطبیقی نظام های مختلف آموزشی پیشنهاد شد . در نهایت مقرر شد موضوع شهید باهنر (ره) با تاکید بر وجه تربیتی ایشان و متناسب با موضوعات روز به عنوان چهارمین مستند از شخصیت های تاثیرگذار در آموزش و پرورش ساخته شود و برای ادامه کار و فاز بعدی مستند ها بعد از تصویب سیاست گذاری جدید میز، موضوعات بعدی انتخاب گردد. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حامد ملکی سرپرست گروه پاسخگویی رسانه و مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به ارائه گزارش از طرح "پاسخگویی افلاین به مربیان و مدیران مدارس کشور" پرداختند . وی افزود: برای این پروژه دو درگاه در نظر گرفته شده است درگاه اول از طریق صفحه اینترنت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و درگاه دوم نرم افزار بشری که بر این اساس تاکنون 1491 سوال از این درگاه توسط مربیان پرسیده شده است، که استان البرز بیسترین کاربر و سوال و کردستان و سیستان و بلوچستان کمترین مشارکت را در این طرح دارند. سرپرست گروه پاسخگویی رسانه و مکتوب با اشاره به چالش ها و اسیب هایی که در این طرح وجود دارد، عنوان کرد: وجود ضعف در تبلیغات، وجود حساسیت ها و عدم اعتماد مربیان و کادر مدرسه به این طرح، ضعف در ارتباط گیری با معلمان و عدم همکاری برخی از مراکز آموزش و پرورش استانها با طرح نیز وجود دارد که باید راهکارهایی اندیشیده شود. سپس طرح موسسه معنا برای نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر، نماینده موسسه معنا مطرح شد و بعد از بیان برخی نکات و ارائه یک تاریخچه از طرح به دلیل عدم آَشنایی اعضای میز با این مساله مقرر شد این طرح در جلسه دیگری به صورت مستقل بررسی شود.