Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

عضو شورای میز آموزش‏‎وپرورش به سمت ریاست سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی کشور منصوب شد

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، عضو شورای میز آموزش و پرورش در قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی به ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش درآمد.

به گزارش  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، در حکمی که از سوی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صادر شده است، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم به سمت ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم، عضو شورای میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، مدتی نیز به عنوان مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد. او همچنین ریاست پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون موسسه پژوهشی حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری را در کارنامه کاری خود دارد.

در ادامه موج تغییرات وزارت آموزش و پرورش که با ادغام مرکز روابط عمومی و حوزه وزارتی آغاز شد، زمزمه هایی از حذف دفتر امور زنان این وزارتخانه هم به گوش میرسد.

مسئولان آموزش و پرورش هدف از تغییرات ساختاری در این وزارتخانه را چابک‌سازی می‌دانند. امیرعلی نعمت‌اللهی قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز جدید امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در این‌باره گفته است: در این انتصابات تلاش شده افرادی انتخاب شوند که مقید به اجرای سند تحول، منویات رهبر معظم انقلاب و همراه با دولت تدبیر و امید باشند.

در ادامه مراسم تودیع و معارفه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ذوعلم، رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی به تاکید رئیس‌جمهوری درباره هماهنگی محتوای کتاب‌های درسی با نیازهای دانش آموزان در جامعه اشاره کرد و گفت: «هدف من این است که از تجارب روسای قبل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف این سازمان بهره‌مند شوم».

بيشتر

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما