Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

موانع، مشکلات و فعالیت های اولویت دار میز آموزش و پرورش بررسی شد

رئیس میز آموزش و پرورش عنوان کرد: طرح تربیت پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش که میز بدنبال اجرای آن است، مقدمه ای جهت تاسیس پژوهشکده آموزش و پرورش در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مهدی اعتصامی رئیس میز آموزش و پرورش در جلسه شورای قطب که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا برگزار شد، گفت: یکی از فعالیت های اولویت دار میز، حمایت، هدایت و نظارت بر گروه های خودجوش تربیت محور برای فعالیت تربیتی تیم های باسابقه طلاب در مدارس است که این فعالیت با همکاری معاونت تبلیغ و نمایندگی تهران، در حال انجام است

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم دیگر، شناسایی و حمایت از ایده های برتر الگوی مدرسه است که در سال گذشته برگزار شد و بالای 100 ایده ارسال شد و 11 ایده پس از داوری و بررسی انتخاب شدند و وارد فاز حمایت معنوی و سپس حمایت های مادی خواهند شد.

رئیس میز آموزش و پرورش با بیان اینکه از دیگر فعالیت های اولویت دار میز، طرح پیمایشی وضعیت سنجی معرفت دینی کشور در همه رشته ها است، گفت: این طرح بعلت کمبود بودجه بصورت خیلی محدود در حال اجراست.

وی با اشاره به همایش همایش علم و دین، ادامه داد: مدتی بود این طرح متوقف بود و اکنون به لطف خدا توسط پژوهشکده فلسفه و کلام بطور جدی در حال پیگیری است و انشالله در اسفندماه برگزار خواهد شد.

اعتصامی طرح بعدی میز آموزش و پرورش را، تربیت پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش خواند و افزود: در همین راستا طرحی به میز ارائه شد و هم اکنون در حال بررسی و اصلاح است که شاید مقدمه ای باشد جهت تاسیس پژوهشکده ای در این حوزه که باید از افرادی که نخبه علمی هستند دعوت شود تا بتوانیم این طرح را پیاده سازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه بعدی اولویت دار میز، طرح بررسی و نقد مفاهیم مهمی مانند علم و ایمان و عقل در کتب درسی است که انشالله بزودی آغاز خواهد شد.

بيشتر

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما