Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

تحول علوم دینی در آموزش و پرورش در قالب مستند شهید باهنر ارائه می شود

رئیس میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برجسته کردن وجه علمی و آموزشی شهید باهنر و اینکه ایشان چگونه توانست آموزش و پرورش را با علوم دینی متحول کند، یکی از اهداف میز آموزش و پرورش در ساخت این مستند است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، مهدی اعتصامی در نشست شورای میز آموزش و پرورش که با موضوع «بررسی روند ساخت مستند شهید باهنر» برگزار شد، اظهار داشت: شهید باهنر از سال 43 وارد مقوله آموزش و پرورش دینی و برنامه ریزی درسی شد و جزو بنیانگذاران برنامه ریزی درسی دینی محسوب می شوند که جنبه های آموزشی و رویکرد آموزش و پرورشی ایشان در مستند شهید باهنر مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: یکی از نکته های مهمی که باید در این مستند به آن پرداخته شود، این است که شهید باهنر در دوران شاه چگونه وارد عرصه برنامه ریزی درسی دینی شد و به تصویر کشیدن انگیزه شهید باهنر در این مستند، بسیار مورد اهمیت است.
رئیس میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، برجسته کردن وجه علمی شهید باهنر و اینکه این شهید توانست آموزش و پرورش را با علوم دینی متحول کند را یکی از اهداف میز آموزش و پرورش در ساخت این مستند دانست و تصریح کرد: مصاحبه با افراد مؤثر در حوزه می تواند جنبه های علمی و تأثیرگذاری مستند «شهید باهنر» را تقویت کند.
در ادامه، سید مصطفی موسوی تبار «کارگردان مستند شهید باهنر» اظهار داشت: در این مستند که تاکنون بیش از 12 روز از ضبط آن در شهرهای مختلف انجام شده، از افراد نزدیک به شهید باهنر از جمله خواهر، بردار و فرزند این شهید مصاحبه هایی انجام شده است.
وی گفت: در جریان تولید این مستند، تصاویر و فیلم های نابی از شهید باهنر را از آرشیوها و افرادی که ارتباط نزدیک با ایشان داشته اند، جمع آوری کرده ایم که تا کنون دیده و پخش نشده و با پژوهش هایی که صورت گرفته، یک مجموعه ای تهیه شده که حتی قابلیت تبدیل به کتاب و یا پلان های یک دقیقه ای را دارد.
کارگردان مستند «شهید باهنر» ضمن تأکید بر اینکه یکسری قوانین نانوشته میان مستندساز و مخاطب وجود دارد، تصریح کرد: مخاطب انتظار دارد که یک پرتره را ببیند و باید مستند را با این قوائد به مخاطب ارائه کرد؛ لذا باید مخاطب را به مراحل بعدی سوق دهیم و این امر، جذابیت مستند را حفظ می کند.
در ادامه، مهدی بنکدار «رئیس اداره هنرهای تصویری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» به عنوان «ناظر کیفی پروژه مستند شهید باهنر» گفت: در این مستند جنبه های جذب مخاطب با روش های خاصی اعمال شده و از ابتدای مستند، به زندگینامه شهید باهنر پرداخته شده است و در ادامه، گفتمان شهید باهنر را به طور کلی معرفی می کند و رویکرد اصلی مستند در یک ساختاری چیده شده که در ذهن مخاطب جنبه های آموزشی شهید باهنر و مجاهدت های ایشان در بروز علوم دینی در آموزش و پرورش ته‌نشین و ماندگار می شود.
وی با بیان این که رویکرد مستند مطابق با خواسته میز آموزش و پرورش پیش می رود، خاطرنشان کرد: هدف از این نشست ها، رفع ایرادات، انجام اصلاحات و استفاده از پیشنهادات مورد نظر شورای میز آموزش و پرورش خواهد بود.
بيشتر

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما