Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

مستند شهید باهنر با عنوان «آقای معلم» نقد و بررسی شد

دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست نقد و بررسی مستند شهید باهنر گفت: باید به وزن شخصیت تخصصی شهید باهنر در حوزه تألیف کتب درسی و امور تربیتی که مد نظر میز آموزش و پرورش در این مستند است، بیشتر پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، محمدکاظم احمدی حاجی در نشست نقد و بررسی مستند شهید باهنر که در جلسه میز کار تخصصی آموزش و پرورش قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در مستند شهید باهنر که با عنوان «آقای معلم» تولید شده، همه تمرکز کار بر روی وجه معلمی شهید باهنر نیست و بیشترین زمان مستند به شخصیت و زندگینامه شهید باهنر پرداخته است. 

وی گفت: در حوزه پژوهش مستند شهید باهنر می توانست کار قوی تر انجام شود و با افرادی که به صورت تخصصی در حوزه فعالیت شهید باهنر در آموزش و پرورش کار کرده اند، گفت و گو کرد و لذا روایت های دسته اول در مستند شهید باهنر می توانست از همکاران این شهید در حوزه برنامه ریزی کتب درسی روایت شود.

دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر تاریخ ها در مستند به صورت دقیق تر نشان داده شود و اینکه چه اتفاقی در این تاریخ ها می افتد، می تواند تأثیرگذاری بهتری داشته باشد. 

وی ضمن تأکید مجدد بر لزوم تقویت پژوهش در این مستند افزود: آرشیوهای صوتی و تصویری موجود درباره شهید باهنر، می تواند به غنای مستند بیافزاید، در ضمن از 47 دقیقه زمان مستند شهید باهنر، تقریبا 7 دقیقه از صحبت های خود شهید باهنر پخش می شود که به این موضوع می تواند بیشتر پرداخته شود.

احمدی حاجی خاطرنشان کرد: در این مستند باید کمتر به وزن شخصیت عمومی شهید باهنر پرداخته و به شخصیت تخصصی ایشان در حوزه تألیف کتب درسی و امور تربیتی که مد نظر میز آموزش و پرورش است، بیشتر پرداخته شود.

شایان ذکر است مستند شهید باهنر با عنوان «آقای معلم» به همت اداره هنرهای تصویری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تهیه شده است.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما