Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

تعامل میز آموزش و پرورش با معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در حوزه ساخت مستند

رئیس میز آموزش و پرورش در نشست شورای این میز گفت: مستندهای در حوزه شخصیت روحانیون اثرگذار در آموزش و پرورش و چالش های تربیتی در آموزش پرورش که از دغدغه های میز آموزش و پرورش با همکاری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه ساخته می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مهدی بنکدار، رئیس اداره هنرهای تجسمی و تصویری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در جلسه میز آموزش و پرورش به بیان گزارش از سه مستند ساخته شده در حوزه آموزش و پرورش در این معاونت پرداخت و گفت: مستند باغدار باغ نو با موضوع اخلاق در خانواده از صدا و سیما پخش شده که زندگینامه طلبه ای است که در آموزش و پرورش استخدام می شود و مستند دیگر با موضوع شهید بهشتی آماده پخش است و اخرین مستند هم در مراحل آخر تدوین می باشد.

وی ضمن اعلام امادگی جهت ساخت مستندهای درخواستی و تعامل با قطب های فکری و فرهنگی، افزود: گروه هنرهای تجسمی و تصویری در حال تنظیم قرارداد جدید با انجام نظارت و کارشناسی و ارائه منبع و محتوا از طرف میز آموزش و پرورش با موضوع "چالش های نظام تربیتی درآموزش و پرورش با توجه به نیروی انسانی " است.

سپس اعضای شورای میز آموزش و پرورش نقد هایی را به لحاظ محتوایی به کارهای ساخته شده وارد کردند و بیان اینکه بعضی از کارها با آنچه در نظر میز است فاصله دارد و چند موضوع برای کار پیشنهاد شد که شامل: شخصیت روحانیون اثرگذار در آموزش و پرورش، شخصیت معلمان موفق، چالش های تربیتی در آموزش پرورش، مدارس موفق در حوزه و سیر تاریخی تدوین آموزش و پرورش و نقش روحانیون در آن می باشد.

در ادامه مقرر شد میز آموزش و پرورش به عنوان ناظر و معرفی منبع پژوهشی کار اقدام کند و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه نیز کار ساخت را انجام دهد و عنوان و موضوع قررار داد بعدی از طرف میز به این معاونت اعلام شود.

سپس موضوع پروژه ایمان گستری با عنوان اصول، روش و تکنیک های ایمان گستری با استفاده از ظرفیت های روش تدریس و در دو فاز مطالعه نظری و استخراج الگوی کلی و تطبیق الگوی کلی بر چند درس و در فاز دوم اجرای الگوی ارائه شده و سنجش اثر بخشی آن به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید.

در ادامه مهدی اعتصامی، رئیس میز آموزش و پرورش به بررسی مساله اصلی میز پرداخت و مقدمه ای بر چرایی این اتفاق و اینکه این مساله از خواسته های ریاست دفتر تبلیغات اسلامی می باشد را مطرح کرد.

سپس اعضای شورای میز آموزش و پرورش پیشنهادهایی را پیرامون مساله اصلی میز مطرح کردند و مقرر شد اصل مساله میز تغییری نکند، بلکه بر اساس سیاست های کلان و در راستای مساله اصلی میز و با توجه به اهمیت این مطلب، در موضوع تعلیم وتربیت یک سیاست چهار ساله با موضوع فعالیت و برنامه ریزی در حوزه تربیت نیروی انسانی انتخاب شود.

در انتها احمدی حاجی، دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی با پیشنهاد اینکه اگر یک کار راهبردی فاخر در میز انجام شود و باقی کارها به صفر هم نزدیک شود، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت،  خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دفتر تبلیغات اسلامی در پژوهش در حوزه آموزش و پرورش تا کنون کاری نکرده است و یک کار اساسی در این حوزه باید انجام شود.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما