Select Page

بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی

میز آموزش و پرورش

مسأله منتخب میز:
ضعف حضور بایسته مبانی و معیارهای اسلامی در ارکان و اجزای نظام آموزش و پرورش رسمی (ساختار، برنامه و محتوای درسی، منابع انسانی(

آسیب شناسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه راهکار های مناسب

دبیر میز آموزش و پرورش گفت: میز آموزش و پرورش با همکاری مؤسسه معنا (مرکز علوم نوین اسلامی) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را آسیب شناسی و با ارائه راهکارهای مناسب بازبینی و اصلاح می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری در کمیته معین شورای میز آموزش و پرورش اظهار داشت: این کمیته در جهت کمک به شورای میز و با نگاه نقد فعال و بررسی دقیق تر و همه جانبه موضوعات پیشنهادی از طرف صفوف و پیگیری بعضی از پروژه ها، ارزیابی گزارش های رسیده و تقویت میز تشکیل شد.

وی افزود: از طرف حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم "عضو میز آموزش و پرورش و مشاور وزیر آموزش و پرورش" پیشنهاد برگزاری دوره تامین مدرس و مدیران مدارس سراسر کشور با موضوع عفت و حیا مطرح شده است.

دبیر میز آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در راستای برگزاری هر چه بهتر دوره های تأمین مدرس و مدیران مدارس جلساتی را با افراد و گروه های فعال این حوزه انجام شود، تصریح کرد: مقرر شد با کارگروه حیا و عفاف در قطب های فکری و فرهنگی رایزنی هایی انجام شود تا با جمع بندی مناسب به یک طرح جامع برسیم و در صورت تصویب در شورای میز آموزش و پرورش، اقدام به اجرای آن شود.

وی موضوع دیگری که در این کمیته بررسی می شود را مساله انتخابی میز خواند و گفت: بعد از گفت و گو با اعضای میز آموزش و پرورش و دریافت نظرات و پیشنهادات، با توافق اعضای کمیته، ادامه این بحث و تصویب آن به جلسه شورای میز موکول می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتمداری با اشاره به موضوع مهم طرح بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: این پروژه قرار است به دست اندیشکده معنا (مرکز علوم نوین اسلامی) انجام شود و حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر به نمایندگی از طرف این اندیشکده در این جلسه حضور دارند و در ادامه گزارشی اجمالی از طرح پیشنهادی خود را ارائه می کنند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر یک سابقه ای از اندیشکده معنا را بیان کرد و افزود: با توجه به تاکید های مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اینکه طبق سند باید هر 5 سال این سند مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با اشاره به گذشت 8 سال از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: اکنون بر آن شدیم تا نسبت به آسیب شناسی سند و ارائه راهکارهای مناسب در جهت هر چه بهتر و قوی تر شدن سند کوشش کنیم و لذا مقرر شد با همکاری میز آموزش و پرورش این طرح انجام گیرد و در صورت تصویب آن و انجام پروژه و همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی کمکی در جهت تکمیل و هر چه بهتر شدن سند تحول بنیادین انجام گیرد.

در انتها، محمدمهدی اعتصامی "رئیس میز آموزش و پرورش" نیز سفارش ها و نکاتی مهمی را نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه و خاطرنشان کرد: این طرح، برای بررسی بیشتر به اعضای شورا ارجاع داده می شود تا در جلسات بعدی مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرد.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما