Select Page

انتشار مقالات شاخص در نشریه علمی پژوهشی «نقد و نظر»

دبیر اجرایی همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» از انتشار مقالات شاخص این همایش در نشریه علمی پژوهشی «نقد و نظر» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، احمد شاکرنژاد در آئین اختتامیه همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این که این همایش با مجوز isc برگزار شد، اظهار داشت: در همایش مذکور، همکاری های مناسبی با اساتید مطرح کشور انجام شد و کار به نحوه مطلوبی صورت گرفت و یکی از ابتکارات این همایش، همگرا کردن ذهن ها و دل ها در کمیته علمی و دبیرخانه همایش بود.

وی با بیان نقاط قوت همایش گفت: هر مقاله یک ناقد داشت و با توجه به این که ناقد از قبل مقاله را خوانده و آماده بود، با این کار فضا را از یک فضای پرزنتیشن خارج و به یک فضای گفت و گو تبدیل کردیم.

دبیر اجرایی همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» تصریح کرد: با اشاره به این که شماره دوم و سوم مجموعه مقالات انشاءالله به زودی چاپ شده و به دست مخاطبان خواهد رسید، گفت: در چاپ اول طبیعتا اصلاحات انجام نمی‌شود، اما پس از برگزاری همایش از ارائه کنندگان خواسته ایم تا اصلاحات سریعا انجام داده و به دست ما برسانند که بتوانیم چاپ بعدی را داشته باشیم.

وی افزود: مقالاتی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند، در نشریه علمی پژوهشی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با عنوان «نقد و نظر» در قالب یک ویژه نامه به چاپ خواهند رسید.

شاکرنژاد یکی دیگر از نقاط قوت این همایش را استفاده از حداکثر توان علمی کشور در زمینه معنویت های نو ظهور دانست و اظهار داشت: به دلیل محدودیت های کرونایی، این همایش در سال گذشته برگزار نشد و این تمرینی برای برگزاری همایش مجازی بود تا امروز بتوانیم این تجربه را به خوبی بدست آوریم.

وی با معرفی چهار کمیسیون تخصصی همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» اظهار داشت: هیأت رئیسه کمیسیون «نقد و آموزه ها» متشکل از حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی، دکتر بهزاد حمیدیه، دکتر سید احمد غفاری، سیدمحمد روحانی و دکتر معصومه اکبری بود.

دبیر اجرایی همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها»، «گونه شناسی، شاخصه های کلی، ارتباط با معنویت اسلامی» را عنوان دومین کمیسیون تخصصی این همایش ملی خواند و تصریح کرد: در هیأت رئیسه این کمیسیون، دکتر احمدجواد رودگر، دکتر محمد جعفری، دکتر وحید سهرابی فر، دکتر مسلم گریوانی و دکتر مهدیه سادات مستقیمی حضور داشتند.

وی با بیان این که سومین کمیسیون تخصصی این همایش ملی با عنوان «نقد شخصیت ها و جریان ها» برگزار شد، افزود: اعضای هیأت رئیسه این کمیسیون تخصصی، دکتر حمیدرضا مظاهری سیف، دکتر سید محمد اکبریان، دکتر ابوالفضل تاجیک، و دکتر مریم چراغی بودند.

شاکرنژاد، چهارمین کمیسیون تخصصی این همایش ملی را «آسیب شناسی و شیوه های مواجهه با معنویت های نوظهور» دانست و اظهار داشت: هیأت رئیسه این کمیسیون تخصصی، دکتر هادی وکیلی، دکتر محمدحسن یعقوبیان، دکتر مهراب صادق نیا، دکتر احمدرضا مفتاح و دکتر انسیه قنادزاده تشکیل دادند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» یک ویژه نامه به همت روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم به چاپ رسید.
بيشتر

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما