Select Page

کار دفتر تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب بی همتا است/ مسئله محوری حکایت از یک نگاه دوراندیش و ظرفیت گرا در دفتر تبلیغات اسلامی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حوزه گام دوم انقلاب کار ارزشمندی که دفتر تبلیغات اسلامی انجام داد، تاکنون هیچ کجا انجام نداده است، گفت: رویکرد مسئله محوری در این نهاد حوزوی حکایت از یک نگاه مشخص و معین، دوراندیش، ظرفیت گرا و استفاده بهینه از امکانات است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی در بازدید از نمایشگاه مسئله محوری و دستاوردهای ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در همان بدو ورود به نمایشگاه انسجام دفتر تبلیغات اسلامی را مشاهده کردم و از چارت تشکیلاتی دفتر تبلیغات اسلامی تا چهار قطب و ۱۵ مسئله محوری حکایت از یک نگاه مشخص و معین، حکمت آمیز، دوراندیش، ظرفیت گرا و استفاده بهینه از امکانات را بیان می ‌کرد.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای مسئله محوری و ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی یک تصویر خیلی خوبی از توانایی این دفتر به صورت خوشه‌ای منعکس کرده و وقتی مسیر را از آغاز تا انتهای نمایشگاه می‌رویم تناقضی در نگاه و عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی نمی‌بینیم، چیزی که واقعا در حوزه فرهنگ به آن نیاز داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ نیازمند یک انسجام فکری هستیم، تصریح کرد: نیازمند ایجاد قدرت طراز علمی جهانی و توانمندی که بتواند نیازهای اساسی جامعه را در سطح حوزه عمومی و نخبگانی را پاسخ دهیم، هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در حوره های مختلف علمی و فرهنگی، اظهار داشت: نیازمند یک مجموعه ای هستیم که میان این فعالیت ها، از حوزه فلسفه گرفته تا حوزه های معرفت شناسی و عملیاتی مربوط به تعلیم و تربیت، آموزش کودکان، مسائل مرتبط با نوجوانان، خانواده، محیط زیست و بسیاری از اجزای واقعی جامعه، بتواند ارتباط برقرار کند.

وی گفت: نگرانی این را داشتیم که با عملکردی که نیاز جامعه را پاسخ ندهد مواجه شویم، البته مسیر، مسیر ادامه داری است و حوزه فرهنگ بسیار مهم و فراگیر است که وقتی از فرهنگ صحبت می‌کنیم از روش زندگی کردن صحبت می کنیم و وقتی از روش زندگی کردن صحبت می کنیم باید به اقتصاد زندگی، سرگرمی، اوقات فراغت زندگی، سبک زندگی کردن، کودکان و گروه‌ های سنی مختلف توجه کنیم و به فکر کهنسالان نیز باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه میراث دفتر تبلیغات اسلامی در ده سال گذشته نشان داد که این دفتر وارد حوزه هایی که می شود بصورت تمام عیار ورود پیدا می کند، گفت: در حوزه گام دوم انقلاب کار ارزشمندی که دفتر تبلیغات اسلامی انجام داد، تاکنون هیچ کجا انجام نداده است و یک مجموعه شش جلدی از مجموعه مقالات تهیه و به چاپ رساند که خیلی اثر گذار بود.

وی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی جوان است ولی یک خیز درستی گرفته و مجموعه مدیریت فضای مجازی باید در قالب یک پلتفرم واحد قرار بگیرد تا بتواند اثرگذاری قدرتی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، قم را شهر فرهنگی اسلامی با ظرفیت های بیشمار، خواند و افزود: تمامی ظرفیت‌ های دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فضای مجازی، قابل جاگذاری، محیط گذاری و طبقه بندی و خدمات اجتماعی در این شهر فرهنگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم امروز علاقه‌مند هستند که یکجا مراجعه کنند و همه خدمات سرویس فرهنگی را بدست آورند و اینکه بخواهند در جاهای متعدد بروند و به این خدمات برسند برایشان مطلوب نیست، عنوان کرد: فضای مجازی فضای ابرقدرت هاست، باید ابرقدرت فرهنگیِ مجازی شویم تا در عرصه عمومی جامعه مرجع باشیم تا آن‌ها ما را بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: بسیار خداوند را به خاطر نعمت فراهم شده شاکر هستیم و فکر می‌کنم فضای صمیمی و دوستانه و نخبگانی که در دفتر تبلیغات اسلامی هست حتماً روزبه‌روز بالنده‌تر، عمیق تر و مؤثرتر خواهد بود.

معرفی قطب

وظایف و مأموریت‌های قطب : تمهید مرجعیت نظری و عملی حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه مسائل نظام سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران توانمندسازی دفتر در شناخت علت شناسانه مسائل عرصه نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران بر پایه یافته‌های عرصه نظر و عمل و پاسخ‌گویی به نیازهای مردم، جامعه و نظام تلاش برای حل مسائل عرصه سیاست و اجتماع برآمده از تراث دینی ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما