Select Page

بر اساس سامانه مدیریت دانش می توان پیام تبلیغی را مهندسی کرد / تراکنش های میلیونی مرکز ملی پاسخگویی تحلیل می شوند

علی میر عرب در کمیته کارشناسی مدیریت دانش گفت: برای انگیزه بیشتر در استفاده از سامانه مدیریت دانش به اعضای هیات علمی فعال در این سامانه رنکینگ علمی و یا مدال تخصیص می یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، علی میرعرب، سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کمیته کارشناسی مدیریت دانش با بیان اینکه در گام بعد از طراحی سامانه مدیریت دانش می توانیم مخاطب محوری کنیم، گفت: این امر به مهندسی پیام تبلیغی کمک می کند، یعنی بر اساس تحلیل دانشی که در اختیار داریم نیازهای یک مخاطب که در فلان محله، روستا، شهر و استان زندگی می کند را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به پراکندگی جغرافیایی و چند ضلعی بودن مراکز عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی، بیان کرد: یکی از دغدغه های دفتر این است که چطور می توانیم در قم یا مراکز بین معاونت فرهنگی تبلیغی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، بوستان کتاب و شعب ارتباطات دانشی برقرار کنیم.

سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش یکی از اهداف این سامانه را برقراری ارتباط و سازماندهی بین بال آموزشی و پژوهشی دفتر و بعد دانش محیطی دفتر خواند و افزود: اینکه نیازها و موضوعات که در قالب طرح پژوهشی و رساله دکتری در پایان نامه ها بصورت عینیت گرایانه انتخاب شود و یک وحدت دانشی برای نزدیک کردن این مراکز به یکدیگر صورت بگیرد از جمله اهداف این طرح است.

میرعرب با اشاره به اینکه براحتی از کنار برخی از تجربیات افراد که همان سافت دیتاها یا داده های نرم هستند گذشته می شود که در سامانه مدیریت دانش می توان ثبت و پیگیری کرد.

وی افزود: تحلیل هایی که روی متا دیتا انجام می شود بما کمک می کند که تراکنش های میلیونی که در مرکز ملی پاسخگویی وجود دارد می توان تحلیل کرد که چه مسئله ای در فلان منطقه کشور مطرح است.

سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش با پیشنهاد اینکه یکسری راهکار برای اعضای هیات علمی باید لحاظ شود تا برای فعالیت در این سامانه ایجاد انگیزه ایجاد شود، عنوان کرد: برای اعضای هیات علمی رنکینگ علمی و یا مدال به اعضای فعال اعطا میشود، می تواند ایجاد انگیزه موثری برای فعالیت در این بستر کند.

میرعرب در انتها با معرفی سامانه مدیریت دانش کتابخانه ای به آدرس KMS.isca.ac.ir خاطرنشان کرد: تمامی کتاب ها و پایان نامه ها بصورت فول تکس بر روی این سامانه بارگذاری شده و در دسترس همکاران دفتر تبلیغات اسلامی است.

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما