Select Page

توصیه‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی در موفقیت‌های مراکز علمی راهگشا بود

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ساز وکارهای مدیریت در مراکز علمی از منظر علامه مصباح یزدی گفت: توصیه‌های مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی در موفقیت‌های مراکز علمی راهگشا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمس‌الله مریجی در نشست علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه محمدتقی مصباح یزدی» که با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی و علمی این عالم دینی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: توصیه‌های ایشان در مسیرهای علمی همواره راهگشا بود و امروز این موفقیت‌ها در مراکز مختلف علمی کشور از جمله دانشگاه باقرالعلوم(ع)‌ به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به بهره‌گیری ۳۰ ساله از توصیه‌ها و رهنمودهای آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی گفت: این عالم بزرگوار در ابتدا، وسط و پایان کار خود دین رسول‌الله(ص) را مورد توجه قرار داد و دین و تببین ارزش‌ها برای وی از اهمیت بالایی برخوردار بود. 

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: علامه مصباح‌یزدی برای اینکه دین پیامبر اسلام(ص) تبیین، ترویج و تبلیغ شود، خود را فدا کرد و در این مسیر، مرکزی را نیز برای آموزش بنا نهاد تا افرادی که در آن آموزش می‌بینند، در ابتدا، وسط و پایان کار خود دین اسلام را ملاک قرار دهند. 

وی افزود: آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی هیچ‌گاه نمی‌خواست خودش به لحاظ علمی و عملی محل رجوع باشد و نظر او این بود که مصباح‌ها باید تکثیر شوند تا هر فردی توانمندی داشته و بتواند مباحث خود را حل کند و با ایجاد مؤسسه امام خمینی(ه) به تربیت این نیروها پرداخت. 

وی خاطرنشان کرد: علامه مصباح(ره) نه تنها دین را در حاشیه قرار نداد، بلکه شاگردان موفقی را تربیت کرد که امروز جامعه علمی از آن‌ها بهره‌مند هستند. 
بيشتر

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما