Select Page

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: نسبت به بازخوانی و اصلاح سند تحول آموزش و پرورش از دفتر تبلیغات کمک میگیریم

رئیس میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی گفت: جلسه شورای میز آموزش و پرورش با حضور معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با هدف تبیین کلان برنامه های میز آموزش و پرورش و آشنایی با فعالیت های میز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مهدی اعتصامی، رئیس میز آموزش و پرورش قطب های فکری  و فرهنگی در جلسه شورای میز آموزش و پرورش که با حضور معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و اعضای میز آموزش و پرورش برگزار گردید، با ارائه گزارشی روند شکل گیری میز و مختصری از کلان برنامه های میز آموزش و پرورش را تشریح نمود.

در ادامه مجید رعنایی، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در حوزه سند الگوی پیشرفت از تجربیات شورای عالی آموزش و پرورش در تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده نشده، اظهار داشت: حتی در مورد سند الگوی پیشرفت؛ اندیشکده و گروه تربیت سند الگو شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای غنی تر شدن اسناد بالادستی باید از تجربیات سند نگاری گذشته استفاده شود، تصریح کرد: ما در شورای عالی آموزش و پرورش بدنبال باز خوانی و اصلاح سند تحول آموزش و پرورش هستیم و در این راستا از اساتید و صاحب نظران و ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت کمک در این امر دعوت به عمل می آوریم.

در ادامه اعتصامی، رئیس میز آموزش و پرورش افزود: طرح پیشنهادی اول با موضوع  نقد و بررسی چالش های اخلاقی تدریس از گروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارائه شد که این طرح به دلیل ایراداتی که از جانب اعضای شورای میز آموزش و پرورش ناظر به ارتباط نامشخص با مساله آموزش و پرورش مطرح شد، جهت بازنویسی و بررسی مجدد به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارجاع گردید.

وی با اشاره به طرح دوم با موضوع درس گفتار های آیت الله جوادی آملی در باب علم دینی که از گروه فلسفه و کلام  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارائه شد، اظهار داشت: اعضای شورای میز آموزش و پرورش این را برنامه ذیل پروژه همایش علم دینی و کاربست آن در آموزش و پرورش دانستند که در حال اجراست و با نظر اعضای میز مقرر شد طرح نامه ای از جانب پژوهشگاه جهت ارائه امتداد این نظریات در حوزه تعلیم و تربیت رسمی (آموزش و پرورش) ارائه گردد.

اعتصامی با اشاره به طرح نظر سنجی میزان دینداری ایرانیان از منظر مبلغان که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی ارائه شد، افزود: این طرح بصورت مستقیم با حوزه آموزش و پرورش مرتبط نبوده ولی داده ها و نتایج آن در حوزه تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آمارهای این سنجش بصورت تفکیکی نیز موجود است، تصریح کرد: این طرح توسط حدود 10000 نفر از مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در گستره ی کل کشور در حوزه نظر سنجی دینداری از لحاظ اخلاق و رفتار و عقاید انجام شده است.

رئیس میز آموزش و پرورش با اشاره به طرح اصلاح و ارتقا سند الگوی پیشرفت در حوزه تعلیم و تربیت که در این جلسه بررسی شد، خاطرنشان کرد: مجری طرح اندیشکده معنا است و این طرح که در قالب دو نشست با صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شده بود در صدد بررسی سند در حوزه تعلیم و تربیت است تا با ارزیابی نظرات و جمع بندی آن قابل ارائه به دبیرخانه مرکز سند الگو باشد.

بيشتر

معرفی قطب

«قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی انسانی» با هدف کمک به ترسیم نقشه راه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و معطوف ساختن آموزش‏ها و پژوهش‏ها و دیگر اقدامات عملیاتی این دفتر به عرصه‌ی پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و تعالی آن تشکیل شده است. این قطب، برنامه‎های خود را در قالب بهسازی و ارتقای علوم اسلامی، بازنگری و بازسازی مستمر ساختار، مبادی و روش‌شناسی علوم انسانی و ارتقا و تحول تعلیم و تربیت رسمی مبتنی بر مبانی و ارزش‎های اسلامی تعریف کرده ...

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما