چشم انداز میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی

دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی قطب های فکری و فرهنگی گفت: برای چشم انداز سه سال آینده میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، اهتمام میز بر روی بحث شبکه سازی و جریان سازی است و سیاست ها و فعالیت های میز را به این سمت سوق داده ایم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مرتضی غرسبان با حضور در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال با عنوان "توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی" که در قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ضرورت استفاده از کالاهای فرهنگی اظهار داشت: در دفتر تبلیغات اسلامی در دوره سوم فعالیت هایی که شکل گرفته، به سمت رویکرد مسأله محوری پیش رفته است و مشکل و معظلی که در سطح جامعه احساس می شود، از ظرفیت دفتر در جهت حل مسائل روز جامعه استفاده می شود.

وی گفت: موضوع و مسئله اصلی میز سبک زندگی اسلامی قطب های فکری و فرهنگی، مصرف کالای فرهنگی است، اینکه چطور در سطح جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود که مردم به سمت مصرف کالاهای فرهنگی سوق داده شوند.

دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی قطب های فکری و فرهنگی تصریح کرد: مهمترین فعالیتی که در میزکار تخصصی توسعه و تعمیق قرآن اختصاص داده شده، بحث سبد قرآنی است که سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی می باشد.

وی افزود: یک فراخوان در جهت ایجاد اجماع دستاوردهای قرآنی شکل خواهد گرفت که در مرحله نخست این فراخوان به همه بخش های دفتر تبلیغات اسلامی که فعالیت قرآنی انجام داده اند، در این سامانه بارگذاری می شود و در مرحله دوم، دستاورهای قرآنی سراسر کشور بارگذاری خواهد شد.

* چشم انداز میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی

غرسبان اظهار داشت: برای چشم انداز سه سال آینده میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، اهتمام میز بر روی بحث شبکه سازی و جریان سازی است و سیاست ها و فعالیت های میز را به این سمت سوق داده ایم.

وی گفت: در گذشته فقط بحث مبلغین قرآنی در دستور کار میز قرآن بود ولی امسال برای دنبال کردن بحث ذائقه سازی و ایجاد انگیزه در جامعه، تجلیل از مروّجان قرآنی است و همه افرادی که در کل کشور توانستند کار قرآنی انجام دهند تا یک حمایت و انگیزه ایجاد شود.

معرفی قطب

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما