Select Page

همایش علمای شیعه و اهل سنت استان گیلان برگزار شد

همایش مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان گیلان با عنوان «نقد وهابیت و سلفیگری» به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، همایش مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان گیلان با عنوان «نقد وهابیت و سلفیگری» با حضور 120 نفر از علما، روحانیان و با حضور حجتالاسلام والمسمین فلاحتی «نماینده ولیفقیه این استان» در شهرستان تالش برگزار شد و درباره شناسایی ابعاد فکری سلفیه و وهابیت با هم تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی «نماینده ولیفقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت» در این مراسم گفت: قرآن امر به اخوت، وحدت و برادری کرده و تفرقه را موجب سستی و از هم پاشیدگی مسلمانان دانسته است.

وی افزود: بی شک جنبش مسلمانان در کشورهای اسلامی حاصل انقلاب امام راحل است.

سپس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی «رییس میز وهابیت قطب های فکری و فرهنگی» به مباحثی در حوزه شناخت سلفیه و تکفیر همچون چیستی و ماهیت شناسی سلفی گری و وهابیت، ابعاد تاریخی و جامعه شناختی محیطی و شخصیت ها و دیدگاه های مشترک فرقه های سلفی و وهابیت، مبانی و ابعاد کلامی و دیدگاه های سلفیه و وهابیت پیرامون نبوت، امامت، توسل و شفاعت، معاد و برزخ پرداخت.

این همایش از مصوبات قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی و با همکاری مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

معرفی قطب

این قطب با هدف پاسخ‌گویی به مسائل، چالش‌ها و نیازهای اساسی در تعمیق ایمان و باورهای دینی و تحکیم و ترویج معارف و آموزه های اسلام ناب و نیز مقابله هوشمندانه و نرم با خطر نفوذ جریان‌های تکفیری و سایر فرق انحرافی درصدد است با تجمیع ظرفیت‌های موسسات، نهادها و صاحب نظران در حوزه مأموریت‌های قطب به منظور هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری، به تعمیق ایمان دینی جامعه و رشد، توسعه و گسترش همه‌جانبه ترویج مرجعیت قرآن در فرهنگ عمومی و نخبگانی جامعه بپردازد.

معرفی کامل

مصوبات قطب

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما