Select Page

راهبردهای عام و خاص برای تحقق توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس میز نظام سیاسی جمهوری اسلامی قطب های فکری و فرهنگی از بررسی راهبرهای تحقق توصیه های هفت گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در کمیسونی تخصصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در آیین اختتامیه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به گزارشی از کمیسیون تخصصی «تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضعیت کنونی آنها» پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی بیانیه گام دوم، هفت راهبرد را بیان کرده اند.

وی در توصیه های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضعیت کنونی آنها گفت: بر اساس محورهای این کمیسون ۳۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که از میان آنها ۷ مقاله برای ارائه همچنین چاپ انتخاب شد.

رییس کمیسیون تخصصی «تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضعیت کنونی آنها»، وضع موجود و شیوه انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب را سه محور اصلی این کمیسیون دانست و تصریح کرد: در بخش راهبردهای تحقق هفت توصیه رهبر معظم انقلاب به دو دسته راهبردهای عام یعنی قابل اجرا در تمامی هفت توصیه همچنین راهبرد اختصاصی هر توصیه دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: برخی راهبردهای عام همانند خودسازی، جامعه پردازی، دولت سازی، تقویت امید، زمینه سازی برای ظهور و توجه به بحث مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیان شده اند؛ سایر راهبردهای عام نیز شامل بهره برداری از منابع انسانی متخصص، بهره برداری از ظرفیت های قانون اساسی برای تحقق این هفت محور و دامن زدن به مطالبه گری مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: حاکمیت قانون و پرهیز از مصلحت سنجی های بی مورد، شفافیت در عرصه سیاست ها و قوانین، رفع تبعضیات، توجه به حکمرانی خوب و کارگزاران عادل، برطرف کردن موانع، به فعلیت رسیدن ظرفیت های موجود در کشور از راهبردهای عام مطرح شده برای تحقق هفت توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می روند.

وی به راهبردهای خاص برای تحقق هفت توصیه مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: معرفت از جمله توصیه های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است که راهبردهایی همانند ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، احیای مساجد و حضور تمام وقت روحانی در مسجد، مردم پایه بودن گسترش اخلاق و معنویت برای تحقق آن بیان شده است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث راهبرهای تحقق سبک زندگی، بر تبیین سبک زندگی اسلامی برای اقشار و مخاطبان مختلف، راهیابی این مباحث به کتب درسی حوزه و دانشگاه، همچنین آموزش و پرورش، تقویت زندگی رویکرد جهادی در ساحت های جهاد اصغر و اکبر، تقویت فرهنگ کار جمعی و مقید کردن کارگزاران و علمای دین و گروه های مرجع به سبک زندگی اسلامی تأکید شد.
بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما