قطب های فکری فرهنگی
1394/6/21 شنبه در نشست راهبردی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی عنوان شد. تاکید رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بر هماهنگی و هم‌افزایی ذیل برنامه‌ریزی کلان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: عدم هماهنگی و هم‌افزایی ذیل برنامه‌ریزی کلان میان اضلاع دفتر تبلیغات اسلامی موجب بروز آسیب‌هایی خواهد شد که برخی در گذشته هم بوجود آمده است و در آینده نیز به لحاظ شرایط پیچیده محیطی امکان ظهور و بروز دارد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی در نشست راهبردی مدیران دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیران محترم که نشان از همدلی و همراهی ایشان با حرکت جدید دفتر دارد تصریح کرد: مقرر بود این نشست در زمان زودتری برگزار گردد که با توجه به نهایی نشدن آیین نامه قطب‌های فکری و فرهنگی در هیأت امنا به خرداد ماه سال جاری موکول شد که پس از تصویب نهایی و ابلاغ آن در روزهای ابتدایی خرداد، در زمان حاضر برگزار شد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره ضرورت و تشکیل سازمان که از ره‌آوردهای دوران جدید است گفت: به دلیل گستردگی و تعدد اهداف سازمان و برنامه‌ریزی در سطح کلان امری ضروری و لازم است و دفتر به عنوان نهادی فرهنگی که از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و مزیت‌های نسبی ویژه در حوزه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ برخوردار است به لحاظ توسعه از اضلاع متعددی تشکیل یافته است که عدم هماهنگی و هم‌افزایی ذیل برنامه‌ریزی کلان میان این اضلاع موجب بروز آسیب‌هایی خواهد شد که برخی در گذشته برای دفتر بوجود آمده است و در آینده نیز به لحاظ شرایط پیچیده محیطی امکان ظهور و بروز دارد.
وی با بیان اینکه در نظام اسلامی و جوامع علمی بر روی دفتر حساب ویژه‌ای باز می‌شود، حفظ این جایگاه را منوط به حفظ و تعالی عوامل پویایی آن دانسته و برخی مایه‌های قوام یک سازمان را اینگونه برشمرد:
1. از خود راضی نبودن و عدم خودشیفتگی؛
2. هوشمندی و رصد محیطی، نیاز سنجی و درک اقتضائات محیط؛
3. وجود دغدغه جریان‌سازی و اثربخشی محیطی.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی یکی از آفات بزرگ نهادهایی همچون دفتر را به دلیل دارا بودن اضلاع متعدد، به خود مشغولی و غفلت از محیط درون و بیرون خود ذکر کرد که این موضوع سبب ایجاد حباب سازمانی، عدم اهتمام به پژواک، مطالبات و اثربخشی در محیط بیرونی می‌گردد.
وی یکی از وجوه تحول سازمانی را لزوم توجه به ماموریت‌گرایی و مسئله‌محوری دانسته و اقتضائات این تحول را اموری هم‌چون دارا بودن بینش و تفکر راهبردی، پرهیز از روزمرگی و رضایت به قالب‌های مرسوم، چابک‌سازی و اصلاح فرآیندها و ارتقای بهره‌وری برشمرد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان را میدان عبودیت فردی و جمعی معرفی و بیان داشت: در صورتی تلاش و مسئولیت در سازمان موضوعیت دارد که آن تلاش‌ها و مسئولیت‌ها در جهت ارتقای سازمان با هدف اصلی عبودیت و خدمت خالصانه انجام پذیرد. از این رو تکالیف و مسئولیت‌های سازمانی بایستی هم‌عرض تکالیف فردی محسوب شود.
طراحی و پیاده سازی : مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما