به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علیزاده در نشست راهبردی مدیران دفترتبلیغات اسلامی به بیان تاریخچه پروژه مسئله محوری در دفتر پرداخت و در این راستا تصریح کرد: در گام اول این پروژه برای احصاء و شناسایی مسائل موجود در نظام و جامعه، بیش از 150 مسئله مهم شناسایی گردید که پس از بررسی و تحقیقات تفصیلی در قالب نشستهای علمی و گفتگوهای نخبگانی، از میان آنها به 14 مسئله محوری و اساسی دست یافتند.
وی افزود: در آن دوره و پس از تعیین و تصویب مسائل محوری در هیأت امنا، دفتر برنامهریزی و توسعه فناوری اطلاعات، تلاش خود را حول ایجاد ساختار و محملی برای پیگیری و پاسخ به این مسائل معطوف نمود که نهایتاً منجر به ارائه طرح تاسیس قطبهای فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به هیأت امنای محترم دفتر گردید که اجماع و حمایت بیسابقه هیأت امنای دفتر در تصویب از این طرح را به همراه داشت.
رییس مرکز برنامهریزی و نظارت راهبردی دفترتبلیغات اسلامی با بیان این مقدمه، در ادامه به معرفی مرحله تاسیس، فلسفه تاسیس، تعریف، ماهیت و اهداف قطبهای فکری و فرهنگی و شرح مصوبات شورای راهبری قطبها به عنوان مرجع بالادستی رسمیت بخشی به مصوبات آنها پرداخت.
وی با اشاره به مرحله تاسیس قطبهای فکری و فرهنگی گفت: در راستای ماموریت یافتن دفتر برنامه ریزی و توسعه فناوری وقت در پاییز 92 از سوی هیات امنای دفتر، مبنی برپیگیری کردن مسئله محوری، اتاق فکر طراحی و اجرایی کردن مسئله محوری با ترکیب اعضایی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، معاونت فرهنگی تبلیغی، دبیرخانه هیات امنا و دفتر برنامه ریزی تشکیل شد و با صرف وقت بیش از 500 نفر ساعت در قم، اصفهان، وسف و تهران، طرح تاسیس قطب های فکری و فرهنگی تقدیم هیات امنای محترم شد و این طرح با استقبال بی سابقه و با اجماع کامل مصوب گردید.
حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: دستیابی به آخرین راه کارهای علمی، فرهنگی، هنری، مدیریتی و اجرایی در زمینه حل مسائل منتخب؛ فلسفه تاسیس قطبهای فکری و فرهنگی است.