Select Page

استفاده از تحلیل آماری سامانه سبد قرآنی در راستای تولید محصولات قرآنی

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی گفت: با استفاده از سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی، امکان تحلیل آماری در راستای تولید محصولات قرآنی در آینده فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در جلسه میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و محمود متین فر، رئیس اداره فناوری و فرآوری اطلاعات این پژوهشکده برگزار شد، گفت: سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی یک پلت فرم جمع سپاری است که با هدف ارائه و بازنمایی دستاوردهای قرآنی در حوزه های مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه رفت و برگشت های زیادی درمورد طرح اولیه، دسته بندی، سناریوی محصول، شناسنامه و فرم اطلاعات و فیلدها برای ثبت اطلاعات انجام شد، افزود: دو مرحله برای ثبت اطلاعات پروفایل در سامانه سبد قرآنی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: در مرحله اول تمامی صفوف دفتر که با همکاری میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، دستاوردهای قرآنی طرحی و پیاده سازی کردند و همچنین همه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی که حتی بخشی از آنها آورده قرآنی دارند، بر روی سامانه بارگذاری می شود.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی مرحله دوم را تشویق سازمان ها و بخش های خصوصی، شرکت ها و افراد حقیقی و حقوقی برای بارگذاری دستاوردهای قرآنی خواند و تشریح کرد: از جمله این بارگذاری ها می تواند؛ دوره های قرآنی، نشست های علمی قرآنی، صوت کلاس های قرآنی، فیلم، شعر، داستان، کتاب، تفسیر و تمامی دستاوردهای مرتبط با قرآن باشد و در ادامه آن بررسی و رفع ایرادات فنی سامانه بعد از بارگذاری ها است.

وی یکی از نقاط قوت سامانه سبد قرآنی را فیلترینگ متنوع برای جستوجوی محصولات خواند وافزود: این سامانه با مدل مارکت ارائه شده است ولی فعلا بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه این سامانه بموجب آمارهایی که از بارگذاری محصولات قرآنی به ما می دهد، یک نقطه قوت مهم است، عنوان کرد: بطور مثال متوجه میشویم که فلان محصول در کشور بیشتر استفاده می شود، یا محصولی بیشتر بازدید و مورد پسند می شود و این یک قدرت تحلیلی به ما می دهد که می توانیم برای تولید محصولات در آینده، با توجه به تحلیل داده کاوی این سامانه، تولید شوند.

عضو شورای فرهنگ توسعه قرآنی کشور با اشاره به اینکه سامانه سبد قرآنی قابلیت ارائه و رسمیت پیدا کردن در مجموعه شورای فرهنگ توسعه قرآنی کشور را دارد، افزود: یک رونمایی از سامانه سبد قرآنی نیز در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیش نویش نحوه داوری محصولاتی که بر روی سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی بارگذاری می شود، آماده شده است، افزود: محصولاتی که مورد تایید مراجع رسمی در جمهوری اسلامی باشد براحتی بر روی سامانه بارگذاری خواهند شد.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: احتمال دارد در فاز دوم سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی؛ رنک بندی واحدها، رتبه بندی محصولات و مرجع استنادی قرار گرفتن سامانه در دستور کار قرار بگیرید.

در انتهای جلسه نیز مرتضی غرسبان، دبیر میز توسعه و تعمیق قرآن گزارشی از مقایسه وضعیت بودجه سال 97 با سال 98 این میز ارائه کرد و اعضای شورای میز نقطه نظرات خود را در مورد بودجه های تخصیص یافته قطبی ارائه کردند.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما