Select Page

تبعید امام خمینی(ره) به نجف توطئه ای آمریکایی بود

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا گفت: تبعید امام خمینی(ره) به نجف برآمده از توطئه هایی بود که زیر نظر مستقیم آمریکا انجام شد؛ برخی تصور می کنند این مسئله مبالغه است ولی این طور نیست، چون امام راحل مستقیم به آمریکا حمله کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط حضرت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه از نظریات اساسی در اسلام و جزء ضروریات است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با بیان این که امام راحل این حکومت را با تمام اصول فلسفی، علمی، اجتماعی و فقهی تبیین کردند، اظهار داشت: توجه به شروع زمان پرداختن امام(ره) به مسأله ولایت فقیه بسیار اهمیت دارد؛ پس از ورود امام خمینی(ره) به نجف در سال ۱۳۴۴ علاقه مندان به ایشان درخواست کردند که درسی را شروع کنند و ایشان با اصرار پذیرفتند؛ روش تعامل امام راحل با حوزه و مراجع و طلاب دقیق، مدبرانه، اسلامی و عاقلانه بود؛ به عنوان مثال ساعت درس خود را زمانی گذاشتند که تزاحم با دیگران نداشته باشد.

* تبعید امام خمینی(ره) به نجف توطئه ای آمریکایی بود

وی افزود: باید روی این فکر کرد که علت تبعید امام راحل به نجف چه بود؟ این مسأله برآمده از توطئه هایی بود که زیر نظر مستقیم آمریکا انجام شد؛ برخی تصور می کنند این مسئله مبالغه است ولی این طور نیست، چون امام راحل مستقیم به آمریکا حمله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری به دلیل تبعید امام راحل به نجف پرداخت و اظهار داشت: تصور می کردند اگر امام خمینی(ره) به نجف بروند، در آنجا مشکلاتی میان خود علما ایجاد می شود و و خودشان باعث انزوای امام(ره) خواهند شد و از طرفی از مردم دور می شوند، به همین دلیل، وقتی آیت الله بروجردی فوت کرد، شاه پیام تسلیت خود را برای آیت الله حکیم در نجف ارسال کرد و حتی به یک نفر از مراجع در قم پیام نداد.

* نوع رفتار امام راحل با علمای نجف در زمان تبعید

وی به رفتار امام خمینی(ره) با علمای نجف اشاره کرد و گفت: امام راحل آنقدر محترمانه و با عظمت و منطبق بر رفتار اسلامی با علما برخورد کردند که همه نقشه های دشمنان از بین رفت.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا تصریح کرد: امام خمینی(ره) حکومت اسلامی را زمینه ساز نجات مسلمین از دست سلطه گران می دانستند.

* اهمیت معرفی ابعاد اسلام به مردم در تشکیل حکومت اسلامی

وی با بیان این که شرایط امروز ما بستگی به شرایطی دارد که آن روز امام راحل در درس ها فرمودند، افزود: امروز جایگاه رهبر معظم انقلاب همان جایگاهی است که آن روز امام فرمودند و نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد؛ امام فرمود که وظیفه شما این است که ابعاد اسلام را معرفی کنید و مردم بدانند که اسلام احکام اقتصاد، نظامی و سیاسی دارد و صرفاً نماز و روزه نیست و دنبال این کار بروید و مردم خودشان به دنبال تشکیل حکومت خواهند رفت.

* موهبتی که شامل هیچ عالمی جز امام خمینی(ره) نشد
حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان این که موهبتی که خدا به امام راحل کرد، به هیچ عالمی از زمان امام صادق(ع) تاکنون نشده است، خاطرنشان کرد: امروز بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان و ۳۵۰ میلیون شیعه در جهان وجود دارد که بخش عمده آن در اثر حکومت اسلامی است که دشمنان تلاش می کنند این حکومت را ناکارآمد جلوه دهند.

وی خاطرنشان کرد: از حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» که همراه با همکارانشان توانستند کارهای زیادی را انجام دهند، تشکر می کنم.
بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما