Select Page

آیت الله فاضل لنکرانی: قطب های فکری و فرهنگی راه حل عمیق اندیشیدن حوزویان را تبیین کند

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: ما از اهداف اصلی حوزه فاصله گرفته‌ایم؛ هدف اصلی این بود که طلبه تربیت شود و محوریت برای دیانت مردم، اخلاق مردم، سیاست مردم و ... در همه امور است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضی آصف آگاه (اشکوری)، دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در جلسه مشترک این میز با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، با ارائه گزارشی از فعالیت های قطبی، بخصوص میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی به معرفی قطب های فکری و فرهنگی پرداخت.

در ادامه آیت الله فاضل لنکرانی گفت: هدف اصلی حوزه تربیت طلبه با محوریت دیانت مردم، اخلاق مردم، سیاست مردم در همه امور است.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار در این جلسه اظهار داشت: توانمندسازی قبل از توسعه است یعنی ما تا یک محققین توانمند در حوزه پیدا نکنیم نمیتوانیم علوم را توسعه بدهیم. اگر بخواهیم توسعه دهیم بدون توانایی، این مخرب است و اصل را از بین می‌برد.

وی افزود: توسعه ای که با حفظ چارچوب  فقه و اصول و اجتهاد و ضوابط آن بخواهد باشد، این فرع بر این است که یک افراد توانمندی وجود داشته باشد.

 این مدرس خارج‌ فقه‌ و اصول‌ با بیان اینکه خلأ بزرگ حوزه این است که بدنه حوزه (البته به صورت اقماری کارهایی توسط موسسات انجام میگیرد) از توانایی و قوت دارد فاصله میگیرد، تصریح کرد: تا این خلا جبران نشود کشف نظامات سیاسی و فقهای مضاف و پاسخگویی به سوالات جدید و توسعه برای ما مقدور نیست، ارتباط با سایر علوم و اصطلاح نامه ها که باید در حال تکامل باشد، تکامل آنها واقع نمیشود.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید بر اینکه باید در هر میز و قطبی راه اینکه حوزویان مسائل را عمیق‌تر بررسی کنند [اندیشیده شود]، اظهار داشت: ما از اهداف اصلی حوزه فاصله گرفته‌ایم. هدف اصلی این بود که طلبه تربیت شود و محوریت برای دیانت مردم، اخلاق مردم، سیاست مردم و حتی در همه امور محوریت داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما طلبه ها را اداری بار می‌آوریم و از همین جا نیز ضربه می‌خوریم.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما