Select Page

سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر عدالت در قطب های فکری و فرهنگی نقد و بررسی می شود

به دعوت انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، هسته عدالت پژوهی میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران قطب های فکری و فرهنگی، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر عدالت را نقد و بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، احمد اولیایی، عضو هسته عدالت پژوهی میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی گفت: به دعوت انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، اعضای هسته عدالت پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه نقد سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت شرکت کردند.

وی افزود: در این نشست که با حضور اعضای انجمن مطالعات اجتماعی حوزه و دکتر سیدکاظم سید باقری و دکتر حسن یوسف زاده، از اساتید مرکز سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت برگزارشد، پیرامون سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از منظر عدالت بحث و گفتگو شد.

در ادامه اعضای هسته عدالت پژوهی دفتر تبلیغات انتقادات و پیشنهادات خود را در جهت ارتقای سند ارائه کردند که مورد استقبال اساتید قرار گرفت.

عضو هسته عدالت پژوهی با اشاره به انتقادات کلی که از زاویه عدالت اجتماعی از جانب اعضای هسته عدالت مطرح شد، تصریح کرد: برخی از این نقدها عبارتند از، فقدان تئوریک نظریه عدالت در پشتوانه سند الگو، نداشتن معیار عدالت فرهنگی و عدالت جنسیتی، استفاده از عناوین و مفاهیم کلی تفسیرپذیر مانند اسلام ناب، آزادی، عدالت، عدم تعیین تکلیف بعضی گزاره ها مانند چیستی واقعی جایگاه زنان در جامعه و عدم محسوس بودن تدابیر که عمدتا تدابیر به شکل هدف است یا یک تدبیر مشخص عینی است.

اولیایی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال «حق تعیین سرنوشت» به عنوان یکی از حقوقی است که این سند برای مردم مسلم شمرده است اما هیچ تعریفی از آن ارائه نکرده است.

 گفتنی است، این الگو با مشارکت گسترده متفکران و صاحب‌نظران ایرانی و بر اساس جهان‌بینی و اصول اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران، بر طبق روش‌های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و مطالعه آینده پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان‌ها، رسالت، افق و تدابیر است.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما