Select Page

تاکید آیت الله نوری همدانی بر انعکاس مناسب خدمات حوزه در رسانه ملی

آیت الله نوری همدانی ضمن قدردانی از فعالیت ها و دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی، خواستار توجه بیشتر رسانه ملی نسبت به انعکاس دستاوردهای حوزه علمیه شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی٬ آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار دست اندرکاران موسوعه علامه سید محمدحسین کاشف الغطا که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شده است، ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ماه رجب، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» اظهار داشت: خداوند متعال در سه جای قرآن می فرماید آنچه که به شما عنایت می کنیم، با قوه و قوت نگاه بدارید؛ الحمدلله شما در این دوره از مدیریت تان که مربوط به اسلام و انقلاب است، قدم های بسیار وسیعی برداشته اید و این موضوع را به شما تبریک عرض می نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت انعکاس مناسب فعالیت های حوزه علمیه در رسانه ملی گفت: در دیدار گذشته، کتب همایش «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» را به بنده هدیه کردید که مطالب عالی، دقیق و وسیع بررسی و ذکر شده بود، اما متأسفانه اینها در صدا و سیما آنگونه که شایسته بود منعکس نمی شود؛ اینها مربوط به حوزه است و باید نشان داده شود تا مردم بدانند که تا چه حد شما در این اثر در راستای شرح و بسط مبانی انقلاب تلاش کرده اید و مشخص شود که چه مقدار در حوزه علمیه زحمت کشیده شده و چه گام هایی برداشته شده و هنرنمایی هایی برای موضوع انقلاب صورت گرفته است و می بایست در این خصوص اقدام شود.

این مرجع تقلید با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: وقتی که در دیگر سازمان ها و نهادها کارهایی صورت می گیرد، بیان می شود اما کارهایی که در حوزه انجام شده است، منعکس نمی شود که در این خصوص باید با جدیت اقدام شود که این‌گونه امور در حوزه سالی چند مرتبه با عناوین مرتبط انجام شود تا مردم و علما در داخل و خارج از کشور از این اقدامات مطلع شوند؛ به شما بابت انتشار این مقدار آثار مربوط به انقلاب را که تحقیق و منتشر کرده اید و مهم هم می باشد، تبریک می گویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خاندان کاشف الغطا خاندان بسیار پربرکت و وسیعی است، افزود: شیخ جعفر کاشف الغطا که از آباء مؤلف این اثر است، مرد بزرگی بوده و در حالاتشان نوشته اند وقتی که ایشان به کار علمی پرداختند، از لحاظ مالی در فقر بود و از این جهت ۳۰ سال نماز و روزه استیجاری گرفت و به کار علمی پرداخت و خدمات آن روز خیلی مهم بوده است.

آیت الله نوری همدانی، مرحوم کاشف الغطاء را شخصیتی با عظمت دانست و گفت: ایشان در کتاب هایشان با جدیت فراوان، ولایت فقیه را قبول دارند و دلایل محکمی برای آن بیان کرده اند.

وی، مرحوم کاشف الغطاء را شخصیتی عالم به اوضاع روز دانست و افزود: ایشان در جنگ علیه استکبار نیز حضور داشتند و با نیروهای استکبار مبارزه می کردند.

این مرجع تقلید یکی دیگر از کارهای مرحوم کاشف الغطاء را دفاع از بیت المقدس دانست و گفت: ایشان در بیت المقدس از حقوق و فلسطینیان دفاع کرده و لازم است که فعالیت‌های علما برای دفاع از فلسطین، منعکس و منتشر شود.

وی با اشاره به نقش صهیونیست ها در توطئه ها و مفاسد جهان افزود: صهیونیست ها با پول عربستان و پشتیبانی آمریکا در برابر خواسته‌های به حق فلسطینیان ایستاده اند؛ اولین کار مسلمانان از میان برداشتن صهیونیسم جهانی است و این غده سرطانی نباید این قدر میدان پیدا کند.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما