Select Page

تعطیلی اعزام مبلغان دینی ماه رمضان و اجرای طرح های جایگزین/ گسترش تبلیغ دین در فضای مجازی و حضور نخبگان تبلیغ در رسانه ملی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تعطیلی اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان ۹۹ به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و اجرای طرح های جایگزین این دفتر در ماه میهمانی خدا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اعزام مبلغان از فعالیت های ثابت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی چهار دهه فعالیت بوده است.

وی با اعلام تعطیلی تبلیغ چهره به چهره در ماه مبارک رمضان ۹۹ گفت: طبق ابلاغیه های ستاد مبارزه با کرونا، امسال برنامه اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان تعطیل خواهد بود و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به علت ممنوعیت و محدودیت جا به جایی های استانی، اعزام مبلغان از قم و سایر شعب را نخواهد داشت.

*اجرای طرح های جایگزین

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اجرای طرح های جایگزین تبلیغ چهره به چهره در ماه رمضان امسال تصریح کرد: قریب به ۱۲ هزار نفر در ماه مبارک رمضان هرسال از این دفتر به سراسر کشور اعزام می شدند اما در ماه رمضان سال جاری این امکان را نداریم و این اتفاق نخواهد افتاد و امیدواریم با طرح های جایگزینی که تصویب و ابلاغ شده، بتوانیم بخشی از آن ظرفیت ها را فعال نگه داریم.

*افزایش پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلانی

وی افزایش پاسخگویی به سؤالات دینی را یکی از طرح های مد نظر دفتر تبلیغات اسلامی برای ماه رمضان عنوان کرد افزود: بخشی از بسته تهیه شده برای این ایام تبلیغی شامل توسعه پاسخگویی احکام است که مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی متولی و عهده دار این مسأله است، هم به جهت تعداد پاسخگویان و هم به جهت افزایش ساعات پاسخگویی با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۰ در خدمت مردم عزیز خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به افزایش ساعت پاسخگویی به سؤالات دینی اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت این مرکز قریب به ۱۰ ساعت در ۲۴ ساعت است که ان شاء الله در ماه مبارک رمضان این ساعات افزایش پیدا خواهد کرد.

*فعالیت مجازی مبلغان گسترش می یابد

وی گفت: بخشی از آن بسته جایگزین، مربوط به فعالیت های مجازی مبلغان محترم است که در قالب گروه های تبلیغی به برگزاری مسابقه، پرسش و پاسخ و داستان گویی طی سال های متمادی مشغول به فعالیت هستند و در ماه مبارک رمضان این فعالیت ها پررنگ خواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت گروه های تبلیغی در ماه رمضان تصریح کرد: طبق اعلام صورت گرفته، گروه های تبلیغی در حال ارسال طرح های تبلیغی خود ویژه ماه مبارک رمضان هستند که در صورت تأیید، ان شاءالله مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی به فعالیت های انفرادی مبلغان در ماه مبارک رمضان از طریق فضای مجازی پرداخت و افزود: بخشی از این بسته تبلیغی، مربوط به فعالیت فردی مبلغان است که طی سال های مستمر به اقصی نقاط کشور مسافرت می کردند، شاید در طی سال آن روستاها و مناطق در ماه مبارک رمضان یا محرم از فضیلت اجتماع مؤمنانه و نماز جماعت برخوردار بودند که امسال این محرومیت پیش آمده و مبلغان محترم از طریق ارتباط گیری با مخاطبان خود با تأسیس کانال و گروه در فضای مجازی بخشی از فعالیت های تبلیغی خود را در خصوص بحث احکام، تفسیر و معارف دینی پیگیری خواهند کرد.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی برای عموم مردم

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بخشی از فعالیت ها در این ماه مربوط به برگزاری مسابقات کتابخوانی، هم برای عموم مردم در سنین مختلف و هم برای طلاب و مبلغان محترم است.

*حضور مبلغان نخبه در رسانه ملی

وی به حضور مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان در رسانه ملی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قسمت آخر فعالیت های دفتر در این ایام، همکاری با رسانه ملی و استفاده از ظرفیت رسانه برای بهره گیری هر چه بیشتر از وجود مبلغان نخبه و سخنرانان ارجمند است که در واقع، در قالب یک بسته تبلیغی جایگزین ماه مبارک رمضان تهیه شده و امیدواریم با توفیق الهی بتوانیم به سرانجام برسانیم.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما