Select Page

تلفیق گروه های آموزشی هم نام در نهادهای آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست شورای راهبری گفت: با نظارت و مشورت مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر، همه گروه های آموزشی هم نام در مراکز آموزشی که در یک حوزه فعالیت دارند با یکدیگر ادغام می شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در نشست شورای راهبری ضمن اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: امیدواریم که این حوادث تلخ باعث نشود که ما امر خیلی بزرگی که نمود و ظهور پیدا کرد را نادیده بگیریم که برای اولین بار بعد از 80سال کشوری مقابل ابر قدرت نظامی دنیا با اقتدار ایستاد و به معنایی کشور را بیمه کرد و این دستاورد خیلی بزرگی است.

وی افزود: امیدواریم که خداوند علو درجات را نصیب شهیدبزرگوار قاسم سلیمانی، همرزمانش و مردم مظلومی که در کرمان مرحوم شدند و سرنشینان هواپیمایی که ذائقه همه را تلخ کرد، کند و انشاالله خداوند این غم ها و مصیبت ها را پشتوانه نظام و مورد عنایت حضرت حق قرار بدهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با تشکر از حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، ریاست دانشگاه باقرالعلوم (ع) که در طرح تجمیع فیزیکی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری خوب دانشگاه قدم های موثری برداشتند، اظهار داشت:  این تجمیع باعث همکاری علمی بیشتر این دو نهاد علمی پژوهشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر چند نهاد آموزشی در قم داریم که برای هر کدام گروه علمی داریم، این مسئله هم به لحاظ تشکیلاتی و ساختاری یک گستردگی دارد و هم این تشتت به لحاظ جهت گیری؛ ناهمسویی در ارائه مسائل و مباحث دارد، حتی به لحاظ مالی آسیب هایی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به آسیب های وجود گروه های مختلف در نهادهای آموزشی، عنوان کرد: این پراکندگی باعث می شود که برخی از اعضای هیئت علمی دفتر ساعت موظفی آموزش آنها پر نشود و با این حال استاد از بیرون برای آموزش درخواست و آورده می شود.

وی گفت: با مشورت و نظارت مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی همه گروه های آموزشی هم نام که در یک حوزه مثلا تاریخ یا فلسفه و.. وجود دارند با گروه های آموزشی دیگر ادغام شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی وجود یک گروه علمی در این سه نهاد آموزشی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، موسسه معصومیه و موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: این تلفیق باعث می شود به لحاظ مسأله محوری هم به جای اینکه گروه های علمی سه نهاد با قطب ها مرتبط باشند، یک گروه علمی با میزها مرتبط شوند.

در ادامه این نشست موضوع پژوهش شکاف دولت و ملت در ایران از سوی یکی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم (ع) ارائه شد که اعضای شورای راهبری نکات و نقدهایی نسبت به این پژوهش ارائه کردند.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما